ورزش
در باره اخبار ورزش
دو شنبه 17 تير 1392برچسب:, :: 9:18 ::  نويسنده : سینا سکوتی

 

اندي ماري انگليسي روز يکشنبه در تنيس آزاد ويمبلدون، سومين گرند اسلم سال 2013 به قهرماني رسيد.


 

 اندي ماري که در رده دوم تنيس جهان قرار دارد، در فينال اين تورنمنت نواک جوکوويچ صرب را شکست داد.

جوکوويچ، تنيس باز شماره يک جهان سه بر صفر با نتيجه شش - چهار، هفت - پنج و شش - چهار از ماري شکست خورد.

اندي ماري 26 ساله نخستين انگليسي است که 77 سال بعد از فرد پري در تنيس آزاد ويمبلدون به قهرماني رسيد.

ماري سال گذشته با قهرماني در تنيس آزاد آمريکا ( يو اس اوپن ) انگليس را به يک قهرماني بزرگ رسانده بود. فرد پري سال 1936 در اين تورنمنت قهرمان شده بود.

ديدار تنيس بازان شماره يک و دو جهان سه ساعت و نه دقيقه طول کشيد.

نواک جوکوويچ به نظر مي رسيد بعد از ديدار ماراتن گونه روز جمعه خود مقابل خوان مارتين دل پوترو آرژانتيني در مرحله نيمه نهايي خسته شده بود.

ديدار جوکوويچ و دل پوترو چهار ساعت و 43 دقيقه طول کشيد.

 

تيم ملي فوتبال ساحلي ايران با پيروزي مقابل اوکراين قهرمان تورنمنت بلاروس شد.


 

به گزارش ورزش سه و به نقل از سايت فدراسيون فوتبال، تيم ملي فوتبال ساحلي با شکست 5 بر 2 تيم ملي اوکراين عنوان قهرماني تورنمنت بلاروس را به خود اختصاص داد.

تيم ملي ايران بعد از شکست تيم امارات و لهستان به فينال رقابت‌هاي فوتبال ساحلي راه يافت و بعد از شکست تيم اوکراين عنوان قهرماني اين تورنمنت را به خود اختصاص داد. گل‌هاي اين ديدار را مسلم مسيگر (3گل) ، اميرحسين اکبري و پيمان حسيني هر کدام يک گل به ثمر رساندند.

بهترين دروازه بان پيمان حسيني از ايران، بهترين گل زن مسلم مسيگر از ايران، بهترين دفاع سعيد يوسف از امارات و بهترين فوروارد بود زکوه از اواکراين بودند.

همچنين ديدار بين تيم هاي بلاروس و امارات در وقت قانوني چهار بر چهار به پايان رسيد و در ضربات پنالتي 5 بر 4 به نفع تيم امارات به پايان رسيد.

تيم ملي فوتبال ساحلي بامداد هفدهم تيرماه ساعت 3 بامداد از طريق فردوگاه امام خميني (ره) وارد تهران مي شود.
دو شنبه 17 تير 1392برچسب:, :: 9:17 ::  نويسنده : سینا سکوتی

 

تيم ملي واليبال ايران در هفته ششم ليگ جهاني توانست براي دومين بار از سد ميزبان قدرتمند خود عبور کند.


 

دومين ديدار تيم‌هاي ملي واليبال ايران و کوبا در هفته ششم ليگ جهاني واليبال از ساعت 5:10 امروز در سالن سيدواد دپورتيوا شهر هاوانا برگزار شد که در پايان اين مسابقه شاگردان خوليو ولاسکو با نتيجه 3 بر يک و با نتايج (25 - 22، 20 - 25، 18 - 25، 22 - 25) براي دومين بار از سد ميزبان قدرتمند خود گذشتند و جمع امتيازهاي خود را به 12 رساندند. 

به گزارش فارس، اين مسابقه در حالي آغاز شد که خوش‌خبر و افروزي، شهرام محمودي را بلافاصله بعد بازي اول با کوبا به بيمارستان بردند.

دومين مسابقه تيم‌هاي ايران و کوبا هم مانند ديدار اول اين دو تيم در حالي در سالن 15 هزار نفري شهر هاوانا به انجام رسيد که ايراني‌هاي زيادي از کشورهاي کانادا و آمريکا خود را به محل برگزاري مسابقه رسانده بودند و از تيم ايران حمايت مي‌کردند.

* گيم اول؛ 25 بر 22 به سود کوبا

خوليو ولاسکو، سرمربي تيم ملي واليبال ايران ترکيب اصلي تيم ايران را در آخرين لحظات تعيين کرد. بر اين اساس سعيد معروف، آرمين تشکري، امير غفور، فرهاد ظريف، سيد محمد موسوي، رحمان داودي و عليرضا مباشري نفرات اصلي تيم ايران را در دومين ديدار مقابل کوبا در ليگ جهاني تشکيل مي‌دادند. تيم ايران گيم نخست را خوب شروع کرد و توانست از حريف خود پيش بيفتد. ملي‌پوشان ايران اختلاف خوبي را با حريف ايجاد کرده بودند و با حساب 11 بر 9 هم از ميزبان خود پيش افتاد، اما رفته رفته کوبايي‌ها بر بازي مسلط شدند و بازي را به تساوي کشاندند. برتري کوبايي‌ها ادامه داشت تا اينکه نتيجه بازي 16 بر 15 به سود شاگردان ساموئل شد و تيم‌ها به وقت استراحت فني دوم رفتند.

ولاسکو براي اينکه روند برتري ايران را حفظ کند دست به يک دو تعويضه زد و مهدوي و محمودي را جاي غفور و معروف به ميدان فرستاد.

در ادامه بازي کوبايي‌ها توانستند روند امتيازگيري خود را حفظ کنند و بازي را 21 بر 19 به سود خود کنند. شاگردان ساموئل که براي انتقام شکست بازي نخست وارد ميدان شده بودند کار راحتي در پيش نداشتند، چراکه شاگردان خوليو ولاسکو بازي را در امتياز 22 به تساوي کشاندند، اما اين گيم در پايان با حساب 25 بر 22 به سود تيم ميزبان تمام شد.

* گيم دوم؛ 25 بر 20 به سود ايران

تيم ايران گيم دوم را هم مانند يک نخست و با همان ترکيب آغاز کرد، اما اين بار کوبايي‌ها بهتر بازي کردند و توانستند زودتر از ايران به امتياز 8 برسند و تيم‌ها را روانه وقت استراحت فني اول کنند. تيم ايران که با حساب 8 بر 6 از حريف خود عقب بود توانست در امتياز 11 بازي را به تساوي بکشاند. امتيازگيري ايران ادامه پيدا کرد تا اينکه شاگردان ولاسکو زودتر از حريف به امتياز 16 رسيدند و تيم‌ها را به وقت استراحت فني دوم فرستادند.

در ادامه مسابقه بازهم اين شاگردان ولاسکو بودند که بهتر بازي مي‌کردند و توانستند با نتيجه 22 بر 18 از حريف خود پيش بيفتند. اين برتري تا انتهاي گيم دوم ادامه پيدا کرد و ايران اين گيم را با نتيجه 25 بر 20 به سود خود رقم زد تا بازي در مجموع يک بر يک شود و تيم‌ها به گيم سوم بروند.

* گيم سوم؛ 25 بر 18 به سود ايران

تيم ايران که در اين مسابقه با لباس‌هاي قرمز بازي مي‌کرد گيم سوم را هم خوب آغاز کرد و توانست پا به پاي کوبا پيش برود. سرويس‌هاي خوب ملي‌پوشان ايران و دريافت‌هاي نامطمئن کوبايي موجب شد تا نتيجه بازي 8 بر 6 به سود ايران شود و تيم‌ها روانه وقت استراحت فني اول شوند. سرويس‌هاي عالي معروف و داودي موجب شد نتيجه بازي 11 بر 7 به سود ايران شود و به دليل افزايش اختلاف تيم‌ها ساموئل درخواست وقت استراحت فني کرد تا مانع امتيازگيري شاگردان ولاسکو شود. دفاع کوبايي‌ها در اين گيم بسيار خوب و با تک دفاع‌هاي خود کار را براي ايران سخت مي‌کرد، اما تنوع پاس‌ها به قدري در تيم ايران زياد بود که مهاجمان ايران با خيال راحت به توپ ضربه مي‌زدند.

نتيجه 16 بر 11 به سود ايران موجب شد تا تيم‌ها روانه وقت استراحت فني دوم بروند. حمايت هواداران ايراني حاضر در سالن هم مانند بازي نخست قطع نمي‌شد و انگيزه ملي‌پوشان را افزايش مي‌دادند. در حالي که بازيکنان کوبا کاملاً سردرگم شده بودند تيم ايران توانست نتيجه بازي 21 بر 15 به سود خود رقم بزند تا ساموئل بازهم درخواست وقت استراحت فني کند تا شايد در ادامه بازيکنانش بتوانند اختلاف را کمتر کنند.

دو دفاع عالي متوالي توسط ملي‌پوشان ايران امتياز 23 و 24 را به ارمغان آورد تا شاگردان ولاسکو در آستانه پيروزي در گيم سوم قرار بگيرند. امتياز 25 را هم براي ايران در اين گيم محمد موسوي کسب کرد تا گيم سوم با حساب 25 بر 18 به سود ايران خاتمه پيدا کرد.

* گيم چهارم؛ 25 بر 22 به سود ايران

در گيم حساس چهارم هم هر دو تيم پاياپايي پيش رفتند، اما رفته رفته کوبايي‌ها خود را از ايران جدا کردند و نتيجه بازي 4 بر 2 به سود ميزبان شد. زماني که نتيجه مسابقه 6 بر 3 به سود کوبا شد، ولاسکو درخواست وقت استراحت کرد تا مانع روند امتيازگيري حريف شود. داودي که در اين گيم عملکرد خوبي نداشت جاي خودش را به زريني داد. در امتياز 8 بر 5 به سود کوبا تيم‌ها به وقت استراحت فني اول رفتند.

دفاع خوب شاگردان ولاسکو موجب شد تا بازي در امتياز 9 به تساوي برسد. در ادامه سرويس خوب عادل غلامي و دريافت بد کپدا موجب شد تا بازي 11 بر 10 به سود ايران شود و ساموئل درخواست وقت استراحت کند. بازي در اين گيم که بسيار براي ايران هم حساس بود بسيار نزديک پيش مي‌رفت، اما اين تيم ايران بود که توانست زودتر به امتياز 16 برسد و به وقت استراحت فني دوم برود. بازي در امتياز 20 مساوي شد و هيچ کدام از تيم‌ها نمي‌خواستند که بازنده باشند، اما سرويس‌هاي پرشي و محکم کوبايي‌ها و انسجام خوب در دفاع روي تور نتيجه بازي را 22 بر 20 به سود شاگردان ساموئل کرد تا کادر فني تيم ايران وقفه‌اي در جريان بازي ايجاد کند.

مهدي مهدوي که براي کمک به دفاع روي تور ايران جايگزين سعيد معروف شد توانست بازي خوبي از خود به نمايش بگذارد و با دفاع‌هاي خوب خود نتيجه بازي را 23 بر 22 به سود ايران کرد تا اين‌بار اورلاندو ساموئل درخواست وقت استراحت فني کند. اين گيم در پايان با دفاع خوب ايران با حساب 25 بر 22 به سود شاگردان ولاسکو خاتمه پيدا کرد تا در مجموع تيم ايران 3 بر يک پيروز شود.

* سوغات 5 امتيازي از سفر به کوبا

پيش از اين مسابقه ايران با کسب 9 امتياز در رده پنجم جدول رده‌بندي قرار داشت و کوبايي‌ها هم با 4 امتياز در انتهاي جدول گروه دوم حضور داشتند. تيم ايران در مجموع دو مسابقه برابر کوبا توانست 5 امتياز از حريف خود بگيرد و تنها يک امتياز به ميزبان قدرتمند خود واگذار کرد.

پيش از بازي اول تيم‌هاي ايران و کوبا در سوابق رسمي دو تيم ملي واليبال ايران و کوبا، اين دو تيم تنها 4 بار با هم در رده بزرگسالان با يکديگر روبرو شده‌ بودند که سهم ايران در هر 4 بازي قبلي شکست بود. اين در حالي بود که در مجموع رقابت‌هاي ايران و کوبا تنها يک گيم به سود ايران ثبت شده بود، اما با نتيجه‌اي که شاگردان ولاسکو در بازي نخست کسب کردند، سرانجام اين طلسم را شکستند و توانستند در خاک کوبا اين تيم قدرتمند را شکست دهند و افتخار ديگري براي ايران به ارمغان بياورند.

بازي بعدي تيم ايران روز جمعه و از ساعت 21 برابر آلمان و در سالن 12 هزار نفري آزادي به انجام خواهد رسيد.

 

 

تيم ملي واليبال نوجوانان ايران از راه‌يابي به ديدار پاياني رقابت‌هاي قهرماني جهان بازماند.


 

ملي‌پوشان نوجوان واليبال ايران که به جمع 4 تيم پاياني رقابت‌هاي جهاني مکزيک راه يافته بودند، در مرحله نيمه نهايي مقابل روسيه قرار گرفته و در سه ست پياپي شکست خوردند. دو تيم در مرحله گروهي نيز يک بار با هم روبرو شده بودند که برتري از آن روسيه بود.

به گزارش ايسنا ، شاگردان ايرج مظفري در ست نخست پا به پاي حريف قدرتمند خود پيش رفته و بازي را در اين ست بر 25 بر 23 واگذار کردند، اما در ست‌هاي دوم و سوم به ترتيب با 9 و 11 اختلاف و با نتايج 25 بر 16 و 25 بر 14 شکست خوردند.

به اين ترتيب ايران براي رسيدن به سکوي سوم جهان بايد فردا به مصاف بازنده ديدار لهستان و چين برود.

تيم ملي واليبال نوجوانان کشورمان با شکست آرژانتين راهي مرحله نيمه نهايي شده بود.

*نتايج ساير ديدارهاي مرحله نيمه نهايي به قرار زير است:

ژاپن 3- الجزاير صفر

تونس 3- روآندا يک

آرژانتين 3- کوبا 2

مکزيک 3- ايالات متحده 2

برزيل 3- فرانسه يک

شيلي 3- ترکيه يک
دو شنبه 17 تير 1392برچسب:, :: 9:15 ::  نويسنده : سینا سکوتی

 

نايب قهرمان پرتاب ديسک بازي‌هاي المپيک لندن، در رقابتهاي جايزه بزرگ پاريس نيز پس از حريف هميشگي‌اش در جايگاه دوم ايستاد.


 

 قطار رقابت‌هاي ليگ جهاني دووميداني موسوم به "ليگ الماس" اين بار در نهمين ايستگاه خود در شهر پاريس توقف کرد و طي آن در رقابت‌هاي پرتاب ديسک، احسان حدادي با بهترين پرتاب 65 متر و 53 سانتي متر پس از رقيب آلماني در جايگاه دوم ايستاد.

در رقابت‌هاي پرتاب ديسک ليگ الماس در پاريس، 9 پرتابگر برتر دنيا به مصاف هم رفتند که در پايان رابرت هارتينگ از آلمان با پرتاب 67 متر و 4 سانتي متر اول شد و احسان حدادي در مکان دوم ايستاد. همچنين در اين مسابقه نفر سوم المپيک با رکورد 65 متر و 30 سانتي متر، سوم شد تا همان رده‌بندي که در بازي‌هاي المپيک لندن رقم خورده بود، اين بار در پاريس اتفاق بيافتد.

احسان حدادي در اين رقابت کارش را با پرتاب حدود 59 متر آغاز کرد، اما در پرتاب چهارم به بهترين رکوردش رسيد و دو پرتاب پاياني‌اش نيز خطا شد. پرتاب‌هاي حدادي به شرح زير است:

پرتاب اول: 59 متر و 92 سانتي

پرتاب دوم: 64 متر و 38 سانتي متر

پرتاب سوم: خطا

پرتاب چهارم: 65 متر و 53 سانتي متر

پرتاب پنجم: خطا

پرتاب ششم: خطا

با اين نتيجه، جمع امتيازهاي حدادي در ليگ الماس به عدد پنج رسيد، اما همچنان در جايگاه چهارم گروه قرار دارد. در جدول 9 دوره اخير رقابت‌هاي ليگ الماس هارتينگ با هشت امتياز در مکان نخست قرار دارد. کانتر با هفت امتياز دوم است. مالاخوفسکي با شش امتياز در جايگاه سوم قرار گرفته و حدادي چهارم است.

نکته بسيار حايز اهميت اين رقابت، ويکاس گودا از هند بود که دو روز پس از قهرماني‌اش در رقابت‌هاي پوناي هند، خود را به پاريس رسانده بود و توانست در رقابت‌هاي ليگ الماس شرکت کند. او در اين مسابقه با رکورد 64 متر و 45 سانتي متر در جايگاه چهارم ايستاد.

شهرهاي موناکو، لندن، استکهلم، زوريخ و بروکسل ايستگاه‌هاي بعدي ليگ الماس هستند، اما در همه اين رقابت‌ها، مسابقه پرتاب ديسک برگزار نمي‌شود.

در پايان رقابت‌هاي ليگ الماس، نفر برتر در هر ماده صاحب يک تکه الماس بسيار باارزش خواهد شد.
شنبه 15 تير 1392برچسب:, :: 14:52 ::  نويسنده : سینا سکوتی

 

تيم ملي فوتسال ايران در ديدار فينال بازي‌هاي آسيايي داخل سالن کره جنوبي توانست ژاپن را شکست دهد و به مقام قهرماني دست يابد.


 

تيم ملي فوتسال ايران در ديدار فينال بازي‌هاي آسيايي داخل سالن به مصاف ژاپن رفت که در پايان با نتيجه 5 بر 2 به برتري رسيد.

به گزارش فارس،ايران با ترکيب عليرضا صميمي، عليرضا وفايي، علي‌اصغر حسن‌زاده، حسين طيبي و فرهاد توکلي به ميدان رفت. دو تيم حملات نصف و نيمه‌اي روي دروازه داشتند تا اينکه در دقيقه 14 ژاپني‌ها توسط هنمي کاتسوتوشي رافائل توانستند دروازه عليرضا صميمي را باز کنند.

در ادامه ايران به حملات خود افزود و موقعيت‌هايي را روي دروازه چشم بادامي‌ها خلق کرد اما نتوانست به گل دست يابد. در يک دقيقه مانده به پايان نيمه اول ژاپني ها به علت اينکه ايران 5 خطا شده بود صاحب ضربه پنالتي از روي نقطه دوم شدند. صميمي يک بار اين پنالتي را دريافت کرد، اما داور دستور به تکرار اين ضربه داد و در بار دوم هم صميمي ضربه رافائل را دريافت کرد که پس از آن دچار مصدوميت جزئي شد. در پايان نيمه اول اين ژاپني‌ها بودند که توانستند با برتري يک بر صفر به رختکن بروند.

در نيمه دوم ايراني‌ها بازي را هجومي آغاز کردند و در ابتداي اين نيمه و در دقيقه 21 توانستند توسط عليرضا وفايي به گل برسند. 2 دقيقه پس از اين گل نيز بار ديگر ايران توانست به گل برسد و اين بار حسين طيبي توانست در دقيقه 23 گل دوم ايران را به ثمر برساند و در ادامه نيز محمد طاهري در دقيقه 31 گل سوم ايران را وارد دروازه چشم‌بادامي‌ها کرد.

در حالي که 10 دقيقه به پايان نيمه دوم باقي مانده بود دو تيم ايران و ژاپن چند بار سيستمه 5 نفره را امتحان کردند. در حالي که ايران و ژاپن در اين حالت بازي مي‌کردند ريوسوک از ژاپن در دقيقه 36 توانست گل دوم تيمش را به ثمر برساند. در ادامه بازيکنان ايران از اين موقعيت استفاده کردند و در دقيقه 37 اصغر حسن‌زاده و در دقيقه 38 وحيد شفيعي ايران را به گل رساندند.

داور اول کيم جانگوان از کره‌جنوبي و داور دوم شامي محمد از لبنان بود. در نيمه اول وفايي، طيبي و حسن‌زاده از ايران کارت زرد دريافت کردند.

اين دو تيم تاکنون 19 بار رو در روي يکديگر قرار گرفته بودند که ايران توانسته بود در 13 ديدار به برتري برسد و 3 بازي به تساوي کشيده شده بود و 3 بازي هم واگذار کرده بود. با اين برد ايران توانست چهاردهمين برد خود را مقابل ژاپن به دست آورد و براي چهارمين بار پياپي عنوان قهرماني بازي هاي اسيايي داخل سالن را کسب کند.

سرمربي تيم ملي روز گذشته پس از شکست بانوان مقابل ژاپني‌ها در فينال اعلام کرد که مردان انتقام اين شکست را خواهند گرفت و به اين ترتيب ايران توانست انتقام شکست روز گذشته بانوان مقابل چشم‌بادامي‌ها را بگيرد.

سيدرضا افتخاري، سرپرست کميته فوتسال پيش از اعزام به مسابقات اعلام کرده بود تمديد قرارداد با خسوس به قهرماني در بازي‌هاي آسيايي بستگي دارد. به اين ترتيب خسوس توانست در دومين آزمون خود سربلند بيرون آيد و در تيم ملي فوتسال ايران به کار خود ادامه دهد. خسوس در اولين آزمون خود در ديدار دوستانه مقابل روسيه مورد ارزيابي قرار گرفت.

حواشي اين بازي به شرح زير است:

* تماشاگران ايراني در سالن حضور داشتند و با طبل بازيکنان ايران را تشويق مي‌کردند. اين موضوع سوژه عکاسان کره‌اي شده بود.

* در سالن برگزاري اين بازي ساير ورزشکاران ايراني از جمله شطرنج‌بازان و بانوان فوتسالي حضور داشتند.

* بهرام افشارزاده، پورکاظمي، کيورث هاشمي، سيدرضا افتخاري، اصغر رحيمي، دبير تدارکاتي بازي‌هاي آسيايي نيز در سالن حضور داشتند.
شنبه 15 تير 1392برچسب:, :: 14:51 ::  نويسنده : سینا سکوتی

 

مجتبي جباري با عقد قرارداي به تيم فوتبال سپاهان پيوست.


 

مجتبي جباري هافبک تيم استقلال بعد از سالها حضور در اين تيم در نهايت به تيم فوتبال سپاهان پيوست.



اين بازيکن بعد از مصاحبه اي که عليه باشگاه انجام داد در نهايت از فهرست اين تيم کنار گذاشته شد و به جمع زرد پوشان سپاهان پيوست.



پيش از اين امير قلعه نويي اعلام کرده بود با گذشت زمان مشکل جباري و استقلال حل مي شود اما در نهايت جباري از استقلال رفت و فصل آينده در سپاهان بازي خواهد کرد.
شنبه 15 تير 1392برچسب:, :: 10:27 ::  نويسنده : سینا سکوتی

 

تيم ملي واليبال ايران در هفته ششم ليگ جهاني توانست از سد ميزبان خود عبور کنند.


 

نخستين ديدار تيم‌هاي ملي واليبال ايران و کوبا در هفته ششم ليگ جهاني واليبال از ساعت 5:10 امروز در سالن سيدواد دپورتيوا شهر هاوانا برگزار شد که در پايان اين مسابقه شاگردان خوليو ولاسکو با نتيجه 3 بر 2 و با نتايج (26 - 24، 25 - 19، 19 - 25، 22 - 25 و 14 - 16) از سد ميزبان قدرتمند خود گذشتند و جمع امتيازهاي خود را به 9 رساندند.

به گزارش فارس،اين مسابقه در حالي در سالن 15 هزار نفري شهر هاوانا به انجام رسيد که ايراني‌هاي زيادي از کشورهاي کانادا و امريکا خود را به محل برگزاري مسابقه رسانده بودند و از تيم ايران حمايت مي‌کردند.

کوبايي‌ها در هفته اول در کشور خود که به سرزمين شکر معروف است ميزبان صربستان بودند و حالا هم از ايران ميزباني مي‌کردند. آنها هفته گذشته روسيه، قهرمان المپيک را مغلوب کرده بودند و اميد زيادي به پيروزي در بازي‌هاي خانگي مقابل ايران داشتند.

آرش کمالوند، دريافت کننده تيم ملي پس از عمل ليزر ميخچه پايش در هفته گذشته همچنان از درد پا ابراز ناراحتي مي‌کرد. وي به همين دليل حضور پررنگي در تمرينات تيم ملي در کوبا نداشت؛ در نهايت هم کادر فني ناچار شد تا بدون در اختيار داشتن او تيم را براي بازي با کوبا ارنج کند.

* گيم اول؛ 26 بر 24 به سود کوبا

سعيد معروف، امير غفور، عليرضا مباشري، رحمان داوودي، فرهاد ظريف، محمد موسوي و عادل غلامي نفرات آغاز کننده ايران در اين ديدار بودند. شاگردان ولاسکو با وجود اينکه امتياز نخست را به حريف واگذار کردند، اما در ادامه با سرويس‌هاي هدفدار غلامي توانستند نتيجه بازي را 5 بر يک به سود خود رقم بزنند تا ساموئل، سرمربي کوبا درخواست وقت استراحت کند. در ادامه هم همين روند پابرجا بود و تيم ايران توانست نتيجه بازي 8 بر 5 کند تا تيم‌ها روانه وقت استراحت فني اول شوند.

سرويس‌هاي خوب و هدفدار بازيکنان ايران اجاره اجراي حرکات سرعتي را به کوبايي‌ها نمي‌داد، چراکه دريافت نخست تيم ميزبان چندان تعريفي نداشت؛ در مقابل سعيد معروف هر زماني که از پاس‌هاي کوتاه و سرعتي استفاده کرد به امتياز تبديل شد.

در ادامه مسابقه سرويس‌هاي خوب بازيکن شماره 8 کوبا يعني کپدا و دريافت‌هاي نامناسب شاگردان ولاسکو موجب شد تا نتيجه بازي 16 بر 15 به سود کوبايي‌ها شود تا تيم‌ها به وقت استراحت فني دوم بروند. در امتياز 20 بر 19 به سود کوبا بازهم ولاسکو درخواست وقت استراحت فني کرد تا اختلاف بيشتر نشود و در امتياز 22 بر 21 هم مهدوي جايگزين معروف شد تا در دفاع روي تور به ساير بازيکنان کمک کند، اما سرويسي که موسوي در اين امتياز از دست داد موجب شد تا معروف به جاي خود بازگردد.

بازي 23 بر 22 به سود کوبا بود که ساموئل درخواست وقت استراحت کرد، اما در ادامه غفور توانست با يک اسپک زيبا نتيجه بازي را 23 بر 23 کند و پس از آن سرويس خوب معروف و نتيجه بازي 24 بر 23 به سود ايران کرد. اين گيم که در دو صحنه داور تصميم مشکوکي گرفت و امتيازها را به ميزبان داد در پايان با نتيجه 26 بر 24 به سود کوبايي‌ها خاتمه پيدا کرد.

* گيم دوم؛ 25 بر 19 به سود کوبا

امتياز نخست را در گيم دوم رحمان داودي براي ايران کسب کرد، اما بلافاصله کپدا نتيجه بازي يک بر يک کرد. کوبايي‌ها سرويس‌هاي پرشي و محکمي مي‌زدند که کار را براي دريافت کننده‌هاي ايران سخت مي‌کرد، اما هر زماني که توپ به خوبي به سعيد معروف مي‌رسيد وي با يک پاس خوب مهاجمان را در شرايط خوبي قرار مي‌داد.

کوبايي‌ها دست از سرويس‌هاي پرشي برنمي‌داشتند و از همين روش هم امتيازهاي زيادي کسب کردند، اما اين ايران بود که توانست نتيجه بازي را 8 بر 7 به سود خود رقم بزند تا تيم‌ها به وقت استراحت فني اول بروند. قضاوت داوران در اين مسابقه هم مانند بازي با ايتاليا چندان براي ايران خوب نبود و توپي که به نظر مي‌رسيد پاسور کوبايي‌ها با خطاي حمل وارد زمين ايران کرده است را داور ناديده گرفت و نتيجه بازي 11 بر 9 به سود شاگردان ساموئل شد. حمله‌هاي ايران يکي پس از ديگري به خارج از زمين کوبا مي‌رفت تا اينکه بازي 14 بر 10 شد.

سرعت توپ‌هايي که کوبايي‌ها در حمله يا سرويس مي‌زدند به قدري زياد بود که برخي مواقع دوربين‌هاي تلويزيوني هم در تعقيب آنها عاجز مي‌شدند. به هر حال کوبايي‌ها روند خوبي را در پيش گرفته بودند و توانستند نتيجه بازي 16 بر 12 به سود خود کنند تا تيم‌ها به وقت استراحت فني دوم بروند. نشاني از سرويس‌هاي ريسکي که ملي‌پوشان در ديدار برابر ايتاليا مي‌زدند در اين گيم اصلا به چشم نمي‌خورد و کوبايي‌ها براي دريافت‌ها مشکل چنداني نداشتند.

در امتياز 19 بر 15 به نفع کوبا بود که ولاسکو دوتعويضه کرد و محمودي و مهدوي را جايگزين غفور و معروف کرد. امتياز 17 براي ايران پس از يک رالي تماشايي بين دو تيم به سود ايران رقم خورد و نتيجه بازي 21 بر 17 به سود کوبا شد. در امتياز 23 بر 18 بازهم اين ولاسکو بود که درخواست وقت استراحت کرد؛ به نظر مي‌رسيد که بازيکنان ايران خود را بازنده اين گيم مي‌دانستند و ولاسکو نمي‌خواست شرايط اينگونه ادامه پيدا کند. امتياز 25 در اين گيم را هم حمزه زريني با از دست دادن سرويسش به کوبايي‌ها تقديم کرد تا اين گيم هم با نتيجه 25 بر 19 به سود شاگردان ساموئل خاتمه پيدا کند.

* گيم سوم؛ 25 بر 19 به سود ايران

درحالي که به نظر مي‌رسيد خستگي سفر طولاني مدت از ايتاليا به کوبا همچنان در بدن ملي‌پوشان وجود دارد گيم سوم آغاز شد. حمزه زريني در اين گيم از ابتدا در زمين حضور داشت. در گيم سوم تيم ايران بازي را بهتر آغاز کرد و توانست 5 بر 2 از حريف خود پيش بيفتد و ساموئل درخواست وقت استراحت فني کند؛ در امتياز 8 بر 4 به سود ايران تيم‌ها به وقت استراحت فني اول رفتند.

کوبايي‌ها بسيار تلاش مي‌کردند تا 4 امتياز اختلاف موجود بين تيم‌ها را کاهش دهند و شاگردان ولاسکو نمي‌خواستند که اختلاف کم شود. تنوع در حمله‌هاي ايران و پاس‌هايي که سعيد معروف به خوبي در اختيار مهاجمان ايران قرار مي‌داد موجب شده بود تا اختلاف همچنان 4 امتياز باشد، اما زماني که کوبايي‌ها اختلاف امتياز را به 2 رساندند و نتيجه بازي 14 بر 12 به سود ايران شد، ولاسکو درخواست وقت استراحت کرد تا فاصله امتيازي کمتر نشود. در وقت استراحت فني دوم نتيجه بازي 16 بر 13 به سود ايران بود.

حمايت و دريافت‌هاي عقب زمين کوبا عملکرد خوبي داشت. در ادامه مسابقه تشکري جايگزين غلامي شد تا شايد شرايط ايران در دفاع روي تور بهتر شود. بازيکن شماره 8 کوبا در تمام نقاط بسيار خوب کار مي‌کرد؛ همين بازيکن هم توانست نتيجه بازي در امتياز 18 به تساوي بکشاند تا ولاسکو احساس خطر کرده و درخواست وقت استراحت فني کند، اما در ادامه ايران توانست بازي را 21 بر 19 به سود خود کند تا ساموئل براي متوقف کردن امتيازگيري ايران درخواست وقت استراحت فني کند. از زماني که تشکري وارد زمين شرايط تغيير کرد و 6 سرويس‌ خوب اين بازيکن توانست ايران را در آستانه پيروزي در اين گيم قرار داد؛ گيم سوم در نهايت با نتيجه 25 بر 19 به سود ايران خاتمه پيدا کرد تا تيم‌ها براي گيم چهارم آماده شوند.

* گيم چهارم؛ 25 بر 22 به سود ايران

گيم چهارم پاياپايي آغاز شد و تا امتياز 6 هر دو تيم شانه به شانه هم حرکت کردند، اما با اشتباهي که بازيکنان ايران در دريافت اول داشتند کوبايي‌ها توانستند زودتر به امتياز 8 برسند و نتيجه بازي 8 بر 7 شد.

تشکري در اين گيم از ابتدا در زمين حضور پيدا کرد و عملکرد نسبتاً خوبي هم داشت. در حالي که بازي 9 بر 9 در جريان بود، عملکرد خوب بازيکنان ايران بازي را 12 بر 9 به سود ايران کرد تا ساموئل درخواست وقت استراحت کند، اما برتري شاگردان ولاسکو ادامه پيدا کرد تا در امتياز 16 بر 11 به سود ايران تيم‌ها به وقت استراحت فني دوم بروند.

نتيجه 17 بر 12 به سود ايران شرايط را براي بازيکنان ايران راحت کرده بود و ملي‌پوشان مانند هميشه عملکرد خود را به نمايش مي‌گذاشتند و با خطاهاي کم کار را براي حريف سخت مي‌کردند. در اين امتياز ساموئل که به پرفسور واليبال دنيا مشهور است يک بار ديگر درخواست وقت استراحت کرد تا شايد مانع امتياز گيري شاگردان ولاسکو شود.

حرکات سرعتي و پايت بيشترين نقشه‌هايي بود که توسط معروف به کار گرفته مي‌شد و تقريبا در اکثر مواقع هم نتيجه مثبتي براي ولاسکو و شاگردانش به همراه داشت. پس از شکست در دو گيم ابتدايي ايراني‌ها نااميد نشدند و توانستند به خوبي به بازي برگردند.

بازي 21 بر 15 به سود ايران در جريان بود و شاگردان ولاسکو همچنان به امتياز گيري خود ادامه مي‌دادند، اما کوبايي‌ها هم بازي را تمام شده نمي‌ديدند و در امتياز 23 بر 19 به سود ايران و زماني که اختلاف در حال کم شدن بود ولاسکو درخواست وقت استراحت کرد. در امتياز 24 بر 19 هم مهدوي جايگزين معروف شد تا در دفاع به کمک ساير بازيکنان بيايد، اما حضور وي هم تاثير چنداني نداشت و بازي 24 بر 20 شد. سرويس‌هاي بي‌نقص و محکم بي‌ست، بازيکن شماره 14 کوبا فاصله را کم کرد، اما در نهايت اين گيم با نتيجه 25 بر 22 به سود ايران رقم خورد تا تيم‌ها براي پيروزي به گيم پنجم بروند.

* گيم پنجم؛ 16 بر 14 به سود ايران

خستگي در اين گيم در چهره تک تک بازيکنان و مخصوصا ملي‌پوشان ايران ديده مي‌شد، اما اولين امتياز را تشکري براي ايران کسب کرد.

رفته رفته شاگردان ايران قدرت خود را به حريف نشان دادند و نتيجه بازي در اين گيم حساس به 6 بر 4 به سود ايران شد تا ساموئل خطر را احساس کرده و با درخواست وقت استراحت فني وقفه‌اي در جريان بازي ايجاد کند تا شايد بازيکنانش بتوانند نتيجه را جبران کنند که البته همينگونه هم شد، چراکه کوبايي‌ها توانستند بازي را 7 بر 7 مساوي کنند. بازي پاياپايي پيش مي‌رفت و هيچ کدام از تيم‌ها نمي‌خواستند که تسليم اين ماراتن جذاب شوند. در امتياز 11 بر10 ولاسکو تصميم گرفت غلامي و مهدوي را جايگزين مباشري و معروف کند. در امتياز 12 بر 12 ولاسکو درخواست وقت استراحت کرد تا بازي از دست شاگردانش خارج نشود. در اين گيم کوبايي‌ها سرويس‌هاي حساسي را از دست دادند تا ساموئل در امتياز 13 بر 12 به سود ايران وقفه‌اي در بازي ايجاد کند. اين گيم در پايان با نتيجه 16 بر 14 به سود ايران خاتمه پيدا کرد تا شاگردان ولاسکو پيروز اين ديدار باشند.

* طلسم شکسته شد!

پيش از اين مسابقه ايران با کسب 7 امتياز در رده پنجم جدول رده‌بندي قرار داشت و کوبايي‌ها هم با 3 امتياز در انتهاي جدول گروه دوم حضور داشتند. بازي دوم اين دو تيم بامداد فردا (يک‌شنبه) ساعت 5:10 برگزار خواهد شد.

در سوابق رسمي دو تيم ملي واليبال ايران و کوبا، اين دو تيم تنها 4 بار با هم در رده بزرگسالان با يکديگر روبرو شده‌ بودند که سهم ايران در هر 4 بازي قبلي شکست بود. اين در حالي بود که در مجموع رقابت‌هاي ايران و کوبا تنها يک گيم به سود ايران ثبت شده بود.

با نتيجه‌اي که کسب شد، سرانجام طلسم شکست شد و شاگردان ولاسکو توانستند در خاک کوبا اين تيم قدرتمند را شکست دهند و افتخار ديگري براي ايران به ارمغان بياورند.
شنبه 15 تير 1392برچسب:, :: 10:27 ::  نويسنده : سینا سکوتی

 

ديدار دو تيم ايران و ژاپن در مرحله فينال فوتسال بانون قهرماني آسيا با نتيجه2 بر 1 به سود ژاپن به پايان رسيد.


 

تيم ملي فوتسال بانوان در مرحله فينال رقابت هاي قهرماني آسيا به مصاف تيم ژاپن رفت. ژاپن در حالي عنوان قهرماني آسيا را دارد که ايران اولين بار است راهي فينال اين مسابقات شده است.

به نقل از ايسنا، تيم ملي فوتسال ايران در شرايطي به مصاف ژاپن رفت که اين بازي مورد استقبال قرار نگرفت و بيشتر سالن خالي از تماشاگر بود البته طرفداران ژاپني تيم خود را با نظم خاصي تشويق مي کردند و تماشاگران کره اي هم با در دست داشتن پرچم ايران در سالن ملي پوشان ايران را مورد تشويق قرار دادند.

*نيمه اول: ايران1 - ژاپن0

تيم ملي فوتسال بانوان ايران اين بازي را با قدرت آغاز کرد و در دقيقه سه مسابقه نسيمه غلامي اولين گل ايران را به ثمر رساند تا ايران يک بر صفر از قهرمان آسيا پيشي بگيرند. پس از اين گل حملات تيم ژاپن بر روي دروازه ايران شدت يافت اما فرزانه توسلي بازيکنان ژاپن را از رسيدن به گل ناکام گذاشت تا پس از فشارهاي اول مسابقه، بازي در اواسط نيمه اول در ميان زمين بين دو تيم ادامه يابد و بازي بيشتر شکل تدافعي به خود بگيرد.

در ادامه اين مسابقه سهيلا ملمولي 5 دقيقه مانده به پايان نيمه اول برخورد شديدي با بازيکن شماره 8 ژاپن داشت که از ناحيه گردن دچار گردن دچار مصدوميت شد و با برانکارد از زمين بيرون رفت. اولين کارت زرد اين بازي به بازيکن شماره 4 ژاپن رسيد.

در اواخر نيمه اول اين مسابقه بازيکنان ايران موقعيت خطرناکي را بر روي دروازه ژاپن ايجاد کردند اما اين موقعيت به گل تبديل نشد و در نهايت با تک گل غلامي و عملکرد درخشان بانوان پرافتخار ايران اين نيمه به نفع ملي پوشان به پايان رسيد.

*نيمه دوم:ايران0 - ژاپن1

ملي پوشان ايران پيش از آغاز نيمه دوم براي شکست ژاپن هم قسم شدند و با ايجاد حلقه اتحاد با شعار يا زهرا نيمه دوم را آغاز کردند. ژاپن که با نتيجه نيمه اول چيزي براي از دست دادن نداشت اين نيمه را هجومي آغاز کرد و تنها هفت دقيقه پس از آغاز اين نيمه، بازيکن شماره 6 ژاپن گل تساوي بازي را به ثمر رساند. پس از اين گل مسابقه تهاجمي تر شد و حتي در لحظاتي بازيکنان به بازي خشن روي آوردند که در دقيقه 29 فاطمه اعتدادي کارت زرد از داور گرفت.

ايران که پيش از اين در هيچ مسابقه اي دروازه اش باز نشده بود،‌ سد سنگيني را براي ژاپني ها ايجاد کرد و بازي قدرتمند ملي پوشان چاره اي براي تيم ژاپن نگذاشت تا تنها با شوت هاي از راه دور شانس خود را براي بازکردن دوباره دروازه ايران امتحان کنند. بازي هر چقدر به دقايق پاياني نزديک تر مي شد تهاجمي تر ادامه پيدا مي کرد و در دو دقيقه مانده به پايان وقت قانوني توپ و زمين بيشتر در دست ملي پوشان ايران بود و چندين حمله پي در پي را روي دروازه ايران انجام داد اما در نهايت اين مسابقه با نتيجه يک بر يک به پايان رسيد.

*وقت اضافه: ايران0 - ژاپن1

در وقت اضافه اول ايران بازي را تهاجمي شروع کرد و حتي يک موقعيت صدرصد گل داشت که نتوانست از آن استفاده کند. بازيکنان ژاپن هم بازي را محکم آغاز کردند و يک موقعيت خطرناک را روي دروازه ايران به وجود آوردند اما بانوان ملي پوش ايران اجازه ندادند که اين فرصت به گل براي تيم حريف تبديل شود. اين وقت اضافه با حساسيت زيادي بين دو تيم ادامه يافت و در نهايت بدون آنکه گلي از خط دروازه ها عبور کند به پايان رسيد تا شايد در نيمه دوم وقت اضافه تکليف تيم قهرمان مشخص شود.

مابين دو وقت اضافه،‌ خسوس نکاتي را به مظفر يادآوري کرد و ملي پوشان خود را براي وقت اضافه دوم آماده کردند.

در وقت اضافه دوم در حالي که سه دقيقه از بازي گذشته بود بازيکن ژاپن برروي نيلوفر اردلان خطا کرد و از داور کارت زرد گرفت و زماني که تنها دو دقيقه تا پايان مسابقه مانده بود بازيکن شماره 5 ژاپن دومين گل تيمش را به ثمر رساند تا نتيجه بازي ايران و ژاپن در تورنمنت پرتغال تکرار شود. با شکست 2 بر 1 برابر ژاپن، فوتسال بانوان ايران به مدال نقره بازيهاي داخل سالن آسيا رسيد .

 ورزش > فوتبال ملی - رضا قوچان‌نژاد‌ مرد محبوب خط حمله تیم‌ملی است؛ مردی که در مدتی کوتاه، راه صدساله را رفت.

 

سعید اکبری / کسی رضا را اینقدر باور نداشت، وقتی به تیم‌ملی آمد. خیلی‌ها منتقدش بودند. عده‌ای می‌گفتند ارزش این‌همه رفت‌وآمد کروش را به بلژیک ندارد اما حالا حرفشان را پس گرفته‌اند. رضا آدم مغروری نیست. با اینکه نقش انکارناپذیری در صعود به جام‌جهانی‌ داشت اما اصلاً مغرور نشده: «اگر من گل زدم کار تمام تیم بود. از من تنها تعریف نکنید.» گوچی در مورد لقب «حماسه ساز اولسان» که به او داده‌اند هم می‌گوید: «من به القاب فکر نمی‌کنم.» با درخشش قوچان‌نژاد و محبوبیتی که حالا به‌دست‌آورده، بخشی از زندگی شخصی و ورزشی او را در قالب یک مصاحبه عکس مرور می‌کنیم.

  

عاشق دیگو!

رضا قوچان نژاد

رضا عاشق مارادوناست. می‌گوید: «مارادونا یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال است. من علاقه زیادی به او دارم. خیلی وقت‌ها فیلم‌های بازی‌هایش را نگاه می‌کنم.» به همین دلیل است که روی بازوی سمت راستش، تاتوی چهره مارادونا دیده می‌شود. رضا روی دست راستش نیز خالکوبی دارد ولی هنوز کسی نفهمیده دقیقاً چه چیزی خالکوبی شده است. برخی می‌گویند اسم خودش را نوشته.

  

فعلاً مجرد

رضا قوچان نژاد

اشتباه نکنید، این رضا قوچان‌نژاد در لباس دامادی نیست! او در واقع برای عروسی برادرش اینقدر خوش‌تیپ کرده است! خانواده رضا در هلند زندگی می‌کند و او هم، با این لباس‌های شیک به عروسی او رفته بود. رضا هنوز ازدواج نکرده اما ظاهراً قصد دارد به زودی به جرگه متأهل‌ها بپیوندد.

  

خوشحالی ماندگار

رضا قوچان نژاد

شماره هفت استاندارد لیژ در آغوش هواداران. این یکی از بهترین عکس‌های رضا با پیراهن استاندارد است. او پس از زدن گل، این‌چنین به جمع هواداران رفت و در آغوش‌شان قرار گرفت. هواداران استاندارد نیز از نوع شادی این بازیکن شدیداً به وجد آمده‌اند. رضا معمولاً برنامه خاصی برای شادی ندارد و هربار می‌خواهد از دست بازیکنان فرار کند که معمولاً نیز‌ گیر می‌افتد. این یکی از معدود دفعاتی بود که از دستشان فرار کرد!

  

پایان خوب

رضا قوچان نژاد

رضا در کنار کواشیما، گلر تیم‌ملی ژاپن. البته این گلر به احتمال فراوان در فصل آینده دیگر در استاندارد نخواهد بود. رضا و کواشیما رابطه خوبی با هم دارند. این تصویر نیز متعلق است به بازی پایان فصل استاندارد لیژ که هفت گل به حریف خود زد. رضا در این بازی ستاره بود. دو گل زد و یک پنالتی هم گرفت تا نیم‌فصل پرفراز و نشیبش را با یک بازی درخشان به پایان برساند. رضا 9 بازی برای استاندارد انجام داد و سه گل زد.

  

سوژه یک عکاس

رضا قوچان نژاد

فوتبال نمایشی در خیابان. رضا و یکی از بازیکنان سنت‌ترویدن. در زمان گرفتن این عکس، رضا هنوز از این باشگاه جدا نشده بود تا به استاندارد بیاید. یکی از عکاس‌ها با چنین سوژه‌ای رضا و همبازی‌‌اش را به خیابان کشید تا چنین عکسی از آنها گرفته شود.

  

شماره هفت

رضا قوچان نژاد

اولین روزهای ورود رضا به استانداردلیژ در زمستان گذشته. رضا که حالا بسیار پخته‌تر به نظر می‌رسید، برخلاف خیلی وقت‌ها که اخموست این‌بار خندان بود. این روزی است که او در اردوی تیم استاندارد حاضر شد و پیراهن شماره هفت را تحویل گرفت. رضا پس از آن تبدیل به شماره هفت استاندارد شد.

  

اولین روز استاندارد!

رضا قوچان نژاد

اولین روز حضور در استاندارد. او پس از اختلاف با مربی سنت‌ترویدن و همین‌طور مسئولان باشگاه، به استاندارد نقل‌مکان کرد. رضا در آن تیم خوش درخشید. در 31 مسابقه 18 گل زد ولی مسیرش به سمت استانداردلیژ کج شد. او با سروصدای زیادی به این باشگاه آمد. حتی علیه مربی‌‌اش در سنت‌ترویدن مصاحبه کرد. او در هنگام ورود به استاندارد، در ورزشگاه خانگی این تیم چند عکس یادگاری گرفت که این معروف‌ترین عکسش است.

  

می‌ماند یا می‌رود؟!

پیراهن رضا قوچان نژاد

آیا این لباس همچنان در رختکن باشگاه استانداردلیژ خواهد بود؟ پاسخ این سؤال هنوز مشخص نیست. خود رضا هم وقتی با این سؤال روبه‌رو می‌شود، به خبرورزشی می‌گوید: «هر بازیکنی دوست دارد به تیم بزرگتری برود، من هم همینطور ولی فعلاً که هیچ‌چیز معلوم نیست.»

  

شادی برنامه‌ریزی شده

رضا قوچان نژاد

خوشحالی جالب قوچان‌نژاد بعد از گل به قطر. او به سمت دوربینی که پشت دروازه بود رفت و صورتش را به آن چسباند. وقتی در این‌باره از رضا پرسیدیم، با خنده گفت: «از قبل برای این شادی گل نقشه کشیده بودم. این شادی برای یکی از دوستانم در خارج از ایران بود. گل را تقدیم به او کردم.» هنوز برای کسی مشخص نیست او این شادی را تقدیم به کدام دوستش کرد!

  

مخلص منتقدانم!

رضا قوچان نژاد و اشکان دژاگه

رضا و اشکان در کنار هم‌؛ پس از اولین حضور قوچان‌نژاد در تهران و اردوی تیم‌ملی. خیلی‌ها در آن زمان ایراد می‌گرفتند که رضا هم‌سطح مهاجم‌های لیگ‌برتر خودمان است؛ برخی از مربیان نیز مدام این جمله را تکرار می‌کردند. قوچان‌نژاد اما جواب همه آنها را در زمین داد. وقتی از رضا در این‌باره پرسیدیم، گفت: «من که روزنامه نمی‌خوانم. ولی مخلص همه منتقدانم هستم. من خیلی در روزنامه‌ها نیستم ولی ترجیح می‌دهم در زمین فوتبال حرفم را بزنم. این هم توانایی من در زمین بود که دیدید.»

  

رضا و بیت!

رضا قوچان نژاد

هدفون‌های مدرن بیت هم یکی از یارهای همیشگی رضاست. او معمولاً پیش از بازی‌ها و پس از بازی‌های تیم‌ملی این هدفون را در گوشش می‌گذارد و آهنگ‌های لایت گوش می‌دهد. در زمان سفرها نیز این هدفون‌ کنار رضاست و به نظر می‌رسد بیت و رضا، فعلاً دویار جدانشدنی هستند. قوچان‌نژاد برخلاف خیلی از بازیکنان نیز زیاد تغییر تیپ نمی‌دهد و همواره با یک کتانی سفید اسپورت، لباس‌های تیم‌ملی و یک هدفون بیت به گوش، دیده می‌شود.

  

گل تاریخی

رضا قوچان نژاد

از آن گل‌های فراموش نشدنی، یک فرار، اشتباه مدافع و شوت کاملاً فنی رضا. خیلی‌ها از او تعریف کردند؛ از خداداد عزیزی بگیرید تا وحید هاشمیان و علی دایی و... خیلی‌ها گفتند او هوشمندانه ضربه زد. یکی مثل خداداد زننده گل تاریخی به استرالیا هم گفت: «گل رضا به کره فنی‌تر از گل من به استرالیا بود.» قوچان‌نژاد با آن فرار و آن جاگذاشتن مدافع و شوتی که زد، ‌نشان داد چرا کروش اینقدر به حضورش اصرار داشت. او برای رسیدن به جام جهانی ناجی فوتبال ایران شد اما خودش از این چیزها و از این اصطلاح‌ها بدش می‌‌آید و می‌گوید: «انصاف داشته باشید. کل تیم باعث این صعود شد، نه من!» به خاطر همین چیزهاست که می‌گویند او با خیلی از بازیکنان ایرانی فرق دارد.

 

تيم ملي فوتسال ايران با پيروزي برابر تايلند به ديدار نهايي رقابت‌هاي داخل سالن آسيا راه يافت.


 

ملي‌پوشان فوتسال ايران از ساعت 11:30 امروز (پنجشنبه) در مرحله نيمه نهايي مسابقات داخل سالن آسيايي کره جنوبي به مصاف تايلند رفتند و اين بازي در پايان با نتيجه‌ پنج بر چهار به نفع ايران خاتمه يافت. در اين بازي که از حساسيت بالايي هم برخوردار بود، ابتدا تايلندي‌ها در دقيقه‌ سه پيش افتادند، اما حسين طيبي در دقايق پنج و شش با دو گلي که به ثمر رساند ايران را جلو انداخت.

به گزارش ايسنا ، شاگردان خسوس کاندلاس در حالي که سه ثانيه به پايان نيمه اول مانده بود توسط ميثم خيام به گل سوم رسيدند. اما با شروع نيمه دوم اين تايلندي‌ها بودند که ابتدا به گل رسيدند. اين تيم در دقيقه‌ نهم به فاصله چند ثانيه دو گل به ايران زد. اما در حالي که پنج دقيقه‌ به پايان بازي مانده بود، قدرت بهادري پنجمين گل ايران را وارد دروازه‌ حريف کرد و در ثانيه‌هاي پاياني نيز در حالي که تايلندي‌ها فشار بي‌اماني را روي دروازه‌ ايران مي‌آوردند، روي پنالتي که توسط خطاي هند توکلي نصيبشان شده بود، اختلاف را به حداقل رساندند. اما با مقاومت ملي‌پوشان ايران در 30 ثانيه پاياني اين ديدار با نتيجه‌ پنج بر چهار به اتمام رسيد.

محمد کشاورز که در مرحله گروهي مسابقات مصدوم شده بود، ‌در اين ديدار به ميدان رفت.

مسابقه امروز ايران و تايلند از يک جهت اهميت ويژه‌اي داشت و آن هم شکست تلخ ايران مقابل اين تيم در نيمه نهايي جام ملت‌هاي آسيايي 2012 بود.

شاگردان خسوس کاندلاس بعد از پيروزي مقابل اين تيم به احتمال فراوان در فينال مسابقات به مصاف ژاپن خواهند رفت.
جمعه 14 تير 1392برچسب:, :: 10:57 ::  نويسنده : سینا سکوتی

 

فيفا تازه‌ترين رده بندي تيم‌هاي ملي فوتبال جهان را اعلام کرد که در اين رده بندي تيم ملي فوتبال ايران با 15 پله صعود در رده 52 جهان قرار گرفت.


 

پس از سه پيروزي پياپي تيم ملي فوتبال ايران در رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني اين اميدواري به وجود آمد که تيم ملي ايران در رده بندي سال 2013 با صعودي چشم گير روبرو شود.

به گزارش ايسنا ، امروز فيفا تازه‌ترين رده بندي خود را پس از رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني در منطقه آسيا، اعلام کرد و تيم ملي فوتبال ايران با صعودي 15 پله‌اي در رده 52 جهان قرار گرفته است.

اين در حالي است که ژاپن و کره جنوبي تيم‌هاي اول و سوم آسيا به ترتيب پنج و سه پله سقوط داشتند ، ولي استراليا در رده بندي جهاني با هفت پله صعود در جايگاه چهلم دنيا قرار گرفته است.

ايران با پانزده پله صعودي که داشته بيشترين رشد را در ميان کشورهاي آسيايي داشته است.

از نکات جالب فهرست جديد فيفا بازگشت برزيل پس از قهرماني در جام کنفدراسيون‌ها به ميان 10 تيم برتر دنياست. در ميان تيم‌هاي آسيايي ايران با پشت سر گذاشتن ازبکستان بار ديگر رده چهارم را از آن خود کرد.

اين صعود چشمگير در حالي رخ داده است که فوتبال ايران در رده بندي ماه قبل فيفا با 10 پله سقوط روبرو شده بود.

** رده بندي 10 تيم برتر جهان به اين شرح است:

1- اسپانيا 1532 امتياز

2- آلمان 1273 امتياز

3- کلمبيا 1206 امتياز

4- آرژانتين 1204 امتياز

5- هلند 1180 امتياز

6- ايتاليا 1142 امتياز

7- پرتغال 1099 امتياز

8- کرواسي 1098 امتياز

9- برزيل 1095 امتياز

10- بلژيک 1079 امتياز
جمعه 14 تير 1392برچسب:, :: 10:57 ::  نويسنده : سینا سکوتی

 

تيم ملي واليبال نوجوانان ايران با پيروزي مقابل مصر به جمع هشت تيم برتر جهان راه يافت.


 

تيم ملي واليبال نوجوانان ايران که در گروه خود پس از روسيه در مکان دوم قرار گرفته بود، با برتري 3 بر يک مقابل مصر در ديدار پلي آف به مرحله ي يک چهارم نهايي راه يافت. ملي پوشان ايران در ست هاي اول، دوم و چهارم با نتايج 25-14، 25-21 و 25-23 به برتري رسيدند اما ست سوم را نماينده آفريقا 25-20 به سود خود پايان داد.

به گزارش ايسنا ، محمد جواد معنوي نژاد، کايپتان ايران همانند ديدارهاي گذشته عملکرد درخشاني داشت و با 21 امتياز، امتيازآورترين بازيکن ميدان شد.

فرمت رقابت ها:

رقابت هاي واليبال نوجوانان جهان با حضور 20 تيم در 4 گروه 5 تيمي برگزار شد. پس از پايان مرحله گروهي تيم هاي انتهاي جدول در هر گروه براي دست يابي به مقام هاي هفدهم تا بيستم با هم رقابت خواهند کرد، تيم هاي اول تا چهارم چهار گروه (شانزده تيم) نيز به مرحله يک هشتم نهايي راه پيدا کردند. بر اساس برنامه تعيين شده، تيم هاي اول و چهارم گروه ها با هم و تيم هاي دوم و سوم نيز با يکديگر روبرو مي شوند تا چهره هشت تيم برتر رقابت ها مشخص شود. بازنده ها نيز براي به دست آوردن مقام هاي نهم تا شانزدهم تلاش خواهند کرد.

عملکرد ايران: ملي پوشان ايران که در گروه B با تيم هاي روسيه، فرانسه، رواندا و فنلاند همگروه شده بود، با چهار پيروزي و يک شکست (مقابل روسيه) در مکان دوم گروه خود قرار گرفت و به مصاف تيم سوم گروه C رفت و توانست مصر را در يک بازي يک طرفه شکست دهد.

ايران سابقه قهرماني و نايب قهرماني واليبال جهان در رده سني نوجوانان را در کارنامه دارد.
جمعه 14 تير 1392برچسب:, :: 10:56 ::  نويسنده : سینا سکوتی

 

تيم فوتبال پرسپوليس مقابل تراکتور سازي به برتري رسيد و خبري هم از علي کريمي نشد.


 

تيم‌هاي فوتبال پرسپوليس و تراکتور‌سازي تبريز در ديداري دوستانه از ساعت 17:50 در ورزشگاه درفشي‌فر به مصاف يکديگر رفتند.

به نقل از فارس، در اين ديدار پرسپوليس با نتيجه يک بر صفر به پيروزي رسيد.

*حدود 150 هوادار با حضور روي سکوها از نزديک اين مسابقه را نظارت مي‌کنند.

*هواداران علي دايي بازيکنان محمد رويانيان و حبيب کاشاني را مورد تشويق قرار دادند.

*بازيکنان نيمکت نشين پرسپوليس که تعدادشان زياد است مجبور شدند عده اي از آنها در کنار زمين بنشينند.

*لباس محمد نوري با ساير بازيکنان پرسپوليس متفاوت است.

*احمد ابراهيمي، دوست علي دايي که با نفت تهران همکاري مي‌کنند از اين بازي ديدن مي‌کنند.

*يک جانباز قطع نخاعي که از هواداران پرسپوليس است و معمولا ديدارهاي اين تيم را از نزديک مشاهده مي‌کنند امروز در ورزشگاه حضور دارد.

*برخلاف اينکه قرار است مرتضي اسدي در مسابقات امسال شماره 88 را بر تن کند با توجه به غيبت علي کريمي امروز همان لباس قبلي خود و پيراهن شماره 8 را بر تن کرد.

*ترکيب اوليه پرسپوليس را نيلسون، نور‌محمدي، بنگر، ماهيني، ميثم حسيني، حبيبي، نوري، نوروزي، آبي‌شا، کفشگري و سيد‌صالحي تشکيل مي‌دادند.

*براي تراکتو‌ر‌سازي در اين مسابقه حامد لک، محمد نصرتي، مهدي کياني، جواد کاظميان، اسدي، دقيقي، خوش هوا، بائو، کريميان، ابراهيمي و ربيع‌خواه به ميدان رفتند.

*از نکات جالب قابل توجه اين ديدار روبوسي قاسم دهنوي و علي دايي بود. همچنين حبيب کاشاني مديرعامل سابق پرسپوليس که در برهه‌اي با علي دايي سرمربي پرسپوليس دچار مشکل شده بود قبل از بازي برخورد بسيار گرمي داشت.

*در نيمه دوم اين مسابقه رضا محمدي، بنگر، جلال حسيني، علي عسگر، خانزاده، غريبي، عباس‌زاده، شاکري، نوري، رضايي و مارکو براي پرسپوليس به ميدان رفتند.

*تک گل پرسپوليس را يونس شاکري 80 به ثمر رساند.

*حبيب کاشاني با حضور روي نيمکت مسابقه را تماشا مي‌کرد.

*علي کريمي که از قبل اعلام شده بود در اين مسابقه به ميدان نمي‌رود در مجموعه درفشي‌فر حاضر نشد و هواداران نيز او را تشويق نکردند.

*در صحنه‌اي از بازي مهدي کريميان به جاي‌گيري داور اعتراض داشت و اعلام مي‌کرد داور هنگام حملات مقابل آنها قرار مي‌گيرد.
جمعه 14 تير 1392برچسب:, :: 10:54 ::  نويسنده : سینا سکوتی

 

تيم ملي بسکتبال جوانان ايران از رسيدن به جمع هشت تيم برتر جهان بازماند.


 

تيم ملي بسکتبال جوانان ايران از رسيدن به جمع هشت تيم نخست جهان بازماند و در ادامه مسابقات قهرماني جهان بايد براي جايگاه‌هاي نهم تا دوازدهم به رقابت‌هايش ادامه دهد.

به گزارش ايسنا، ملي پوشان ايران با شکست ديشب برابر کانادا شانس اصلي خود براي صعود به يک چهارم پاياني جام جهاني را از دست داده بودند و تنها به برد پراختلاف آرژانتين برابر کانادا و پيروزي پرگل خود برابر کرواسي که کار دشواري بود اميد داشتند، اما آرژانتين در آخرين ديدار خود در اين مرحله برابر کانادا مغلوب شد. با اين نتيجه اسپانيا،‌ کرواسي، ليتواني و کانادا به جمع هشت تيم برتر جهان رسيدند و آرژانتين و ايران بايد براي رده‌هاي نهم تا دوازدهم رقابت کنند. اين جايگاه‌ها نيز براي جوانان ايران يک گام رو به جلو محسوب مي‌شود چرا که جوانان ايران تا کنون يک بار شانزدهم و يک بار پانزدهم جهان شده‌اند.

تيم ملي ايران تا ساعتي ديگر در آخرين ديدارش از مرحله يک هشتم پاياني به مصاف کرواسي خواهد رفت.
چهار شنبه 12 تير 1392برچسب:, :: 13:32 ::  نويسنده : سینا سکوتی

 

تيم ملي فوتسال ايران به مرحله نيمه‌نهايي بازي‌هاي داخل سالن و هنرهاي رزمي آسيا راه يافت.


 

تيم ملي فوتسال مردان ايران در ادامه رقابت‌هاي بازي‌هاي داخل سالن و هنرهاي رزمي در مرحله يک چهارم نهايي به مصاف چين رفت و با نتيجه 8 بر صفر از سد اين تيم گذشت و راهي مرحله نيمه نهايي شد.

گل‌هاي ايران را قدرت‌الله برادري، علي‌اصغر حسن‌زاده (سه گل)، حسين طيبي (2 گل)، ميثم خيام و محمد بوشهري به ثمر رساندند.

تيم ملي ايران بايد فردا (پنجشنبه) در مرحله نيمه‌نهايي براي راهيابي به فينال به مصاف برنده ديدار تايلند و لبنان برود.

پيش از اين نيز تيم ملي بانوان موفق شد با نتيجه 4 بر صفر اندونزي را در مرحله نيمه نهايي پشت سر بگذارد و براي اولين بار در تاريخ فوتسال بانوان به مرحله فينال راه پيدا کند.

کاروان ورزشي ايران در چهارمين دوره بازي‌هاي داخل سالن و هنرهاي رزمي با يک طلا، چهار نقره و يک برنز همچنان در رده نهم جدول توزيع مدال قرار گرفته است.
چهار شنبه 12 تير 1392برچسب:, :: 13:31 ::  نويسنده : سینا سکوتی

 

فدراسيون جهاني کشتي امروز با ارسال نامه اي به فدراسيون کشتي ايران اعلام کرد اساسنامه فدراسيون ايران مغاير با اساسنامه فيلا است و در صورت برگزاري انتخابات رياست فدراسيون کشتي در ايران اين فدراسيون را تعليق مي کند.


 

به گزارش واحد مرکزي خبر ، در اين نامه آمده است: اساسنامه ارسالي شما ، مغاير با بندهاي 5-5، 5- 4 و 3-5 اساسنامه فيلا است و تا اصلاح و تاييد اساسنامه ، مجاز به برگزاري مجمع نمي باشيد. دخالت دستگاه هاي دولتي شما در مجمع فدراسيون کشتي از موارد مغايرت با اساسنامه فيلا مي باشد ، که بايد اصلاح شود.

همچنين برگزاري انتخابات رياست فدراسيون کشتي با اين اساسنامه موجب تعليق همه فعاليت هاي کشتي ايران از سوي فيلا خواهد شد.
چهار شنبه 12 تير 1392برچسب:, :: 13:31 ::  نويسنده : سینا سکوتی

 

تيم ملي فوتسال بانوان با برتري مقابل اندونزي در بازي‌هاي داخل سالن آسيا راهي فينال شد تا اولين مدال تاريخ براي بانوان ايراني در اين رشته قطعي شود.


 

در مرحله نيمه نهايي بازي هاي داخل سالن آسيا در رشته فوتسال، بانوان ملي‌پوش ايراني مقابل اندونزي قرار گرفتند و توانستند با نتيجه 4 بر صفر اين تيم را شکست داده و راهي فينال شوند. 

به گزارش فارس ، با صعود به مرحله فينال مدال نقره بانوان قطعي شده و بنابراين اولين مدال تاريخ فوتسال بانوان ايران به دست آمد. گل هاي ايران را در اين ديدار فرشته کريمي (2گل)، نيلوفر اردلان و نسيمه غلامي به ثمر رساندند. ملي پوشان جمعه ساعت 17 به وقت محلي در فينال با ژاپن رقابت خواهند کرد. ژاپن موفق شد در مرحله نيمه نهايي تايلند را شکست دهد.

محمد علي آبادي، بهرام افشارزاده، رئيس و دبير کل کميته ملي المپيک و همچنين رستگار، رئيس فدراسيون جودو در سالن بانوان حضور دارند.

شاگردان مظفر پيش از اين با ارائه بازي هاي خوب و تماشايي، مالزي، تايلند، ويتنام و هنگ کنگ را از پيش رو برداشته بودند.

کاروان ورزشي ايران هم اکنون با يک طلا، 4 نقره و يک برنز با يک پله صعود نسبت به روز گذشته در جايگاه هشتم قرار دارد.
چهار شنبه 12 تير 1392برچسب:, :: 13:30 ::  نويسنده : سینا سکوتی

 

تيم ملي بسکتبال جوانان ايران برابر کانادا تن به شکست داد.


 

تيم ملي بسکتبال جوانان ايران در دومين ديدارش از مرحله يک هشتم پاياني جام جهاني 2013 به مصاف کانادا رفت و با نتيجه 95 بر 57 تن به شکست داد. ملي‌پوشان ايران که ديشب برابر اسپانيا نيز مغلوب شدند، فردا در سومين ديدار بايد به مصاف کرواسي قهرمان اروپا بروند.

ايران با ترکيب سجاد مشايخي،‌ بهنام يخچالي، وحيد دليرزهان، صالح فروتن و محمد يوسف‌وند وارد ميدان شد. شاگردان مهران حاتمي در اين مسابقه با قدرت ظاهر شدند و پاياپاي حريف قدرتمند خود پيش رفتند. ايران در دفاع خوب بود اما در حمله نمي‌توانست توپ‌هايش را وارد سبد کند اما در طرف مقابل حريف بلندقامت با استفاده از ريباندهاي زير سبد امتيازآوري مي‌کرد. کانادا در اين کوارتر از ميانگين قدي و قدرت فيزيکي خود به خوبي استفاده کرد و 31 بر 20 ايران را شکست داد.

بازي در کوارتر دوم آرام تر پيگيري شد. ملي‌پوشان ايران با استفاده از شوت‌هاي سه امتيازي توپ و ميدان را در اختيار داشتند. سيستم دفاعي نيز نفر به نفر بود و اجازه نمي‌داد کانادا به سادگي امتيازآوري کند. ملي‌پوشان جوان ايران در اين کوارتر عملکرد خوبي داشتند و با دفاع متمرکز اجازه خودنمايي به کانادا ندادند و در نهايت 15 بر 11 به برتري رسيدند.

نيمه دوم در حالي آغاز شد که کانادا 32 بر 31 از ايران پيش بود و کارش را قدرتمندانه آغاز کرد. همان ابتدا فاصله امتيازي‌اش را افزايش داد و حايشه امني براي خودش به دست آورد. دفاع کانادا در کوارتر سوم عملکرد قابل قبولي داشت و اجازه کار به ايران نمي‌داد. ملي‌پوشان نيز کمي از نظر بدني کم آورده بودند و نمي‌توانستند همانند نيمه نخست حريف را کنترل کنند. کانادا با استفاده از قدرت بازيکنانش ايران را تسليم خود کرده بود و در کوارتر سوم 26 بر 15 به پيروزي رسيد.

کوارتر چهارم مسابقه اوج امتيازآوري حريف آمريکايي بود. کانادايي‌ها هرچه مي‌زدند وارد سبد مي‌شد و در طرف مقابل جوانان ايراني در ايجاد موقعيت ناکام بودند. کانادا با استفاده از شرايط فيزيکي برتر اجازه کار به ملي‌پوشان زير سبد نمي‌داد و از طرف ديگر با دفاع منطقه‌اي کار شوتزن‌هاي ايران را دشوار کرده بود. در حالي که ايران نمي‌توانست امتياز کسب کند، کانادا توپ‌هايش را وارد سبد حريفش مي‌کرد و در نهايت کوارتر چهارم را 27 بر 7 به سود خود تمام و در نهايت 95 بر 57 ايران را مغلوب خود کرد.

تيم ملي ايران در سومين بازي خود بايد فردا به مصاف کرواسي برود.
سه شنبه 11 تير 1392برچسب:, :: 17:27 ::  نويسنده : سینا سکوتی

 

نشست هيات رئيسه فدراسيون فوتبال که از صبح امروز در دفتر علي کفاشيان برگزار شد، با تائيد اعضاي هيات رئيسه 8 مصوبه به همراه داشت.


 

به گزارش ورزش سه و به نقل از سايت رسمي فدراسيون فوتبال، نشست هيات رئيسه فدراسيون فوتبال که از صبح امروز در دفتر علي کفاشيان برگزار شد، با تائيد اعضاي هيات رئيسه 8 مصوبه به همراه داشت.

1-هيات رئيسه فدراسيون فوتبال ضمن تشکر و قدرداني از پيام ويژه مقام معظم رهبري در خصوص موفقيت تيم ملي فوتبال و صعود به جام جهاني اعلام مي دارد با عنايت به پيام معظم له، مي بايست با تلاش بيشتر و هدفمندتر نسبت به راهبردي کردن برنامه هاي عملياتي فدراسيون فوتبال، تيم هاي ملي و توسعه فوتبال کشور اهتمام لازم به عمل آيد.

2-هيات رئيسه فدراسيون فوتبال از دکتر بابايي مدير عامل، دکتر مهر علي رئيس هيات مديره و همچنين ساير اعضاي هيات مديره وقت شرکت هواپيمايي آسمان در خصوص همراهي و مساعدت با تيم ملي فوتبال کشور در چهارچوب مسابقات مقدماتي جام جهاني اعلام کرد که اين شرکت با عقد قرارداد همراهي تيم ملي و صعود آن به جام جهاني، نقش به سزايي در به وجود آمدن شادي و غرور ملي مردم عزيز ايران را داشته است، تشکر و قدرداني کرد.

3-بنا به پيشنهاد سازمان ليگ و نظر هيات رئيسه فدراسيون فوتبال باشگاهها، تا پايان زمان نقل و انتقالات مي توانند:

-21 بازيکن با شرايط سني آزاد در قالب قرارداد حرفه اي

-9 بازيکن با شرايط سني زير 23 سال در قالب قرارداد حرفه اي

- 5 بازيکن با شرايط سني زير 21 سال (اميد)

- 3 بازيکن با شرايط سني زير 19 سال (جوانان)

-بدين ترتيب تعداد بازيکناني که هر باشگاه مي تواند با رعايت مقررات ثبت و اولويت اسامي منظور و معرفي کنند ، جمعا 38 نفر خواهد بود.

4- بنا به پيشنهاد رئيس کميته داوران، هدايت اله ممبيني به عنوان عضو جديد کميته داوران منصوب شد.

5-بنا به پيشنهاد کميته عضو گيري فدراسيون فوتبال درخصوص تعرفه حق عضويت اشخاص حقيقي و حقوقي در فصل 93=92 طبق بند 1–1 ماده 74 اساسنامه فدراسيون فوتبال به تصويب رسيد.

6-پيشنهاداتي از سوي سازمان ليگ در خصوص پروژه بليط الکترونيک تبليغات محيطي در پخش تلويزيوني مطرح شد وکليات آن به تصويب هيات رئيسه که پس از کارشناسي از سوي کميته بازاريابي به اجرا گذاشته خواهد شد.

7-با توجه به درخواست فدراسيون مبني بر افزايش زمان استراحت بازيکنان ملي پوش وتعويق شروع مسابقات ليگ برتر و تصويب هيات رئيسه سازمان ليگ برتر، هيات رئيسه فدراسيون فوتبال زمان تعويق و شروع مسابقات ليگ برتر از نوزدهم تيرماه به دوم مرداد ماه مصوب شد و بديهي است که زمان پايان نقل وانتقالات ليگ برتر از 15 تير ماه به 20 تيرماه موکول شد. همچنين مقرر شد با توجه به اعلام موعد نقل و انتقالات بازيکنان خارجي به فيفا و کنفدراسيون فوتبال آسيا، پايان زمان نقل و انتقالات اين بازيکنان کماکان تا 15 تيرماه خواهد بود.

8-در پايان هيات رئيسه فدراسيون از عملکرد کليه همکاران فدراسيون فوتبال، اهالي ورزش و رسانه هاي گروهي که در رشد پيشرفت فوتبال کشور و فو تبال ملي نقش موثر داشته اند، قدرداني کرد.

 

نماينده وزن 63-کيلوگرم تيم ملي ايران با شکست موي‌تاي کار تيم ملي لائوس مدال طلاي چهارمين دوره از بازي‌هاي داخل سالن کره‌جنوبي را از آن خود کرد.


 

چهارمين روز از رقابت‌هاي داخل سالن آسيا اينچئون 2013، امروز (سه شنبه) در حالي پيگيري شد که وحيد شهبازي در وزن 63-کيلوگرم به مصاف موي تاي کار تيم ملي لائوس رفت و با شکست چهار بر يک وي به اولين طلاي کاروان ايران دست پيدا کرد.

به گزارش فارس ، پيش از اين وحيد شهبازي با شکست حريفاني از کشور هنگ کنک و عراق به فينال مسابقات راه يافته بود.

روز گذشته(دوشنبه) عيسي علمدار نظام با قبول شکست از مالتي تايلندي از راه يابي به فينال وزن 71 کيلوگرم باز ماند و به مدال برنز رسيد.

علمدار نخستين مدال کاروان ورزشي ايران در چهارمين دوره از مسابقات داخل سالن را کسب کرد.

امروز علاوه بر کادر فني تيم ملي موي تاي بهرام افشارزاده دبير کميته ملي المپيک، علي‌پور رئيس انجمن و دکتر پورکاظمي رئيس فدراسيون پزشکي نيز در سالن مسابقات حضور داشتند.
سه شنبه 11 تير 1392برچسب:, :: 17:27 ::  نويسنده : سینا سکوتی

 

تيم ملي بسکتبال جوانان ايران در نخستين بازي خود در دور دوم مسابقات جوانان جهان مقابل اسپانيا نتيجه را واگذار کرد.


 

در نخستين روز مرحله دوم مسابقات بسکتبال جوانان جهان که در شهر پراگ جمهوري چک در جريان است، تيم ملي کشورمان به مصاف اسپانسا يکي از تيم هاي مدعي قهرماني رفت که در پايان 68 بر 59 نتيجه را واگذار کرد.

به گزارش فارس، ملي پوشان ايران در کوارتر نخست، بازي برتري را نسبت به حريف قدرتمند خود نشان دادند و موفق شدند 18 بر 15 به پيروزي برسدند، اما در کوارتر دوم ورق به سود اسپانيا برگشت و اين تيم 23 بر 7 برنده شد تا نيمه اول 38 بر 25 آنها برنده به رختکن بروند.

در نيمه دوم و کوارتر سوم، بازي متعادلي را از سوي هر 2 تيم شاهد بوديم و امتيازها پاياپاي پيش مي رفت و جوانان کشورمان نسبت به کوارتر دوم بازي بهتري را به نمايش گذاشتند، اما در نهايت اسپانيا 16 بر 13 برنده اين وقت از بازي شد.

در کوارتر چهارم و پاياني ملي پوشان جوان کشورمان يک بار ديگر قدرت خود را نشان دادند و بازي را بسيار بهرت از حريف خود آغاز کردند و 10 بر 2 هم پيش افتادند و در ادامه کار نيز برتري خود را در اين کوارتر حفظ کردند و 21بر 14 برنده شدند، اما در پايان اين اسپانيايي ها بودند که 68 بر 59 پيروز ميدان لقب گرفتند.

ملي پوشان کشورمان در دومين بازي مرحله دوم ساعت 18 امروز سه شنبه به مصاف کانادا مي روند و روز چهارشنبه در همين ساعت با کرواسي ديدار مي کنند.
سه شنبه 11 تير 1392برچسب:, :: 9:41 ::  نويسنده : سینا سکوتی

 

تيم ملي بسکتبال جوانان ايران در نخستين بازي خود در دور دوم مسابقات جوانان جهان مقابل اسپانيا نتيجه را واگذار کرد.


 

در نخستين روز مرحله دوم مسابقات بسکتبال جوانان جهان که در شهر پراگ جمهوري چک در جريان است، تيم ملي کشورمان به مصاف اسپانسا يکي از تيم هاي مدعي قهرماني رفت که در پايان 68 بر 59 نتيجه را واگذار کرد.

به گزارش فارس، ملي پوشان ايران در کوارتر نخست، بازي برتري را نسبت به حريف قدرتمند خود نشان دادند و موفق شدند 18 بر 15 به پيروزي برسدند، اما در کوارتر دوم ورق به سود اسپانيا برگشت و اين تيم 23 بر 7 برنده شد تا نيمه اول 38 بر 25 آنها برنده به رختکن بروند.

در نيمه دوم و کوارتر سوم، بازي متعادلي را از سوي هر 2 تيم شاهد بوديم و امتيازها پاياپاي پيش مي رفت و جوانان کشورمان نسبت به کوارتر دوم بازي بهتري را به نمايش گذاشتند، اما در نهايت اسپانيا 16 بر 13 برنده اين وقت از بازي شد.

در کوارتر چهارم و پاياني ملي پوشان جوان کشورمان يک بار ديگر قدرت خود را نشان دادند و بازي را بسيار بهرت از حريف خود آغاز کردند و 10 بر 2 هم پيش افتادند و در ادامه کار نيز برتري خود را در اين کوارتر حفظ کردند و 21بر 14 برنده شدند، اما در پايان اين اسپانيايي ها بودند که 68 بر 59 پيروز ميدان لقب گرفتند.

ملي پوشان کشورمان در دومين بازي مرحله دوم ساعت 18 امروز سه شنبه به مصاف کانادا مي روند و روز چهارشنبه در همين ساعت با کرواسي ديدار مي کنند.
سه شنبه 11 تير 1392برچسب:, :: 9:41 ::  نويسنده : سینا سکوتی

 

تيم ملي فوتسال ايران در دومين ديدارش در بازي‌هاي داخل سالن آسيا از سد عراق گذشت.


 

تيم ملي فوتسال ايران در دومين ديدار خود در بازي‌هاي داخل سالن آسيا امروز از ساعت 11 و 30 دقيقه به مصاف عراق رفت و در پايان توانست با نتيجه 12 بر 3 به برتري دست يابد.

به گزارش فارس،در اواسط نيمه اول تيم ملي ايران توسط عليرضا وفايي به گل رسيد، اما پس از گذشت چند ثانيه عراقي‌ها توانستند به گل تساوي دست يابند. در ادامه مسابقه علي‌اصغر حسن‌زاده و وحيد شفيعي (2 بار) توانستند دروازه عراق را باز کنند تا در پايان نيمه اول شاگردان خسوس کاندلاس با نتيجه 4 بر يک به برتري دست يابند.

در نيمه دوم هم تيم ملي کشورمان 8 گل ديگر وارد دروازه حريف کرد و 2 گل نيز وارد دروازه ما شد تا اين ديدار با نتيجه 12 بر سه به سود ايران به پايان برسد.

تيم ملي فوتسال ايران در اولين ديدار نيز توانست مقابل امارات به برتري دست يابد و با 6 امتياز به دور بعدي راه يافت.

حاشيه‌هاي اين ديدار به شرح زير است:

*سرمربيگري عراق برعهده علي رعدي است. او پيش از مسابقه اعلام کرده بود که اگر ايران را شکست دهد، گريه خواهد کرد.

*محمد علي‌آبادي، رئيس کميته ملي المپيک اين ديدار را از نزديک تماشا مي‌کرد.

*همچنين بازيکنان تيم ملي فوتسال بانوان که پيش از اين ديدار، مسابقه خود را انجام داده بودند در سالن حضور داشتند.

*برخي تماشاگران کره‌اي در سالن ايراني‌ها را تشويق مي‌کردند و برخي نيز تيم فوتسال عراق را مورد تشويق قرار مي‌دادند.
سه شنبه 11 تير 1392برچسب:, :: 9:40 ::  نويسنده : سینا سکوتی

 

عزيز محمدي با اکثريت آرا به عنوان رئيس شواري مرکزي اتحاديه فوتبال انتخاب شد.


 

اعضاي اتحاديه فوتبال ايران در جلسه امروز (دوشنبه‌) اين اتحاديه عزيزالله محمدي را به مدت سه سال ديگر به عنوان رييس اتحاديه فوتبال انتخاب کردند.

به گزارش ايسنا،محمدي پيش از اين در دوره قبلي اتحاديه که دو ساله بود، رياست اين اتحاديه را بر عهده داشت.
سه شنبه 11 تير 1392برچسب:, :: 9:39 ::  نويسنده : سینا سکوتی

 

تيم ملي فوتسال بانوان با شکست هنگ کنگ به مرحله نيمه نهايي بازي‌هاي داخل سالن و هنرهاي رزمي آسيا راه يافت.


 

در ادامه رقابت‌هاي مرحله نيمه نهايي فوتسال بانوان در بازي‌هاي داخل سالن و هنرهاي رزمي آسيا تيم ملي فوتسال بانوان به مصاف هنگ کنگ رفت و به چهارمين پيروزي پياپي‌ رسيد. ايران در اين ديدار با نتيجه‌ پنج بر صفر از سد حريفش گذشت. نسيمه غلامي ، سپيده زرين راد ، نيلوفر اردلان، نوروزي و در اين ديدار براي ايران گلزني کردند.

به گزارش ايسنا ، تيم ملي فوتسال پيش از اين تيم‌هاي مالزي را 6 بر يک، تايلند و ويتنام را (يک بر صفر) از پيش‌رو برداشته بود.

تيم ملي بانوان با کسب اين چهار پيروزي با 12 امتياز به عنوان سرگروه به مرحله نيمه نهايي راه يافت و بايد چهارشنبه در رقابت‌هاي اين مرحله به مصاف اندونزي برود.

تيم ملي فوتسال بانوان تاکنون در هيچ مسابقه رسمي موفق به کسب سکو و مدال نشده است ، اما با درخشش بانوان در بازيهاي داخل سالن آسيا، شانس زيادي براي کسب نخستين مقام آسيايي آنها وجود دارد.
دو شنبه 10 تير 1392برچسب:, :: 8:44 ::  نويسنده : سینا سکوتی

 

سرمربي فصل گذشته مس کرمان به عنوان سرمربي تيم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان انتخاب شد.


 

  لوکا بوناچيچ با مسئولان باشگاه ذوب‌آهن به توافق رسيد و پس از عقد قرارداد اينترنتي با اين باشگاه فردا به ايران مي‌آيد تا هدايت تيم فوتبال ذوب‌آهن را در ليگ برتر سيزدهم بر عهده بگيرد.

به گزارش فارس، اين مربي فصل گذشته سرمربي تيم فوتبال مس کرمان بود.
دو شنبه 10 تير 1392برچسب:, :: 8:43 ::  نويسنده : سینا سکوتی

 

ايتاليا با برتري مقابل اروگوئه عنوان سوم پيکارهاي جام کنفدراسيون‌ها را بدست آورد.


 

 ديدار تيم‌هاي ايتاليا و اروگوئه در رده‌بندي پيکارهاي جام کنفدراسيون‌ها در ورزشگاه سالوادو رباهيا برزيل برگزار شد و دو تيم در پايان 90 دقيقه به تساوي دو بر دو رسيدند.


به نقل از فارس، گل‌هاي ايتاليا را آستوري 24 و ديامانتي 73 به ثمر رساندند و ادينسون کاواني زننده گل‌هاي اروگوئه در دقايق 58 و 78 بود.

نتيجه تساوي باعث شد بازي به وقت‌هاي اضافه کشيده شود که تلاش دو تيم در وقت‌هاي اضافه هم نتيجه‌اي در بر نداشت تا ضربات پنالتي تيم پيروز ميدان را مشخص کند.

در ضربات پنالتي اين ايتاليايي‌ها بودند که موفق ظاهر شدند و با نتيجه 3 بر 2 به برتري رسيدند تا لاجوردي‌پوشان با درخشش بوفون که دو ضربه پنالتي را مهار کرد عنوان سوم پيکارها را بدست آورند.  

فينال اين مسابقات ميان برزيل و اسپانيا در ورزشگاه ماراکانا بامداد فردا 2:30 به وقت ايران برگزار مي‌شود

 

تيم ملي واليبال ايران در دومين مسابقه در هفته پنجم ليگ جهاني برابر ايتاليا قرار گرفت و بازي را به ميزبان قدرتمند خود واگذار کرد.


 

 دومين ديدار تيم‌هاي واليبال ايران و ايتاليا از هفته پنجم رقابت‌هاي ليگ جهاني واليبال از ساعت21:30 به وقت تهران در سالن مملو از تماشاگر پالاسراديميگني شهر ساساري در حالي که بازي نخست با نتيجه 3 بر يک به سود ايران خاتمه پيدا کرده بود، برگزار شد که در پايان شاگردان خوليو ولاسکو با نتيجه 3 بر 2 (25 - 22، 25 - 20، 20 - 25، 18 - 25 و 15 - 13) به حريف قدرتمند خود واگذار کرد.

* گيم اول؛ 25 بر 22 به سود ايتاليا

به گزارش فارس، تيم ايران در اين بازي، مسابقه را با ترکيب سعيد معروف، محمد موسوي، آرمين تشکري، امير غفور، رحمان داوودي، عليرضا مباشري و فرهاد ظريف آغاز کرد. ايتاليا نيز با ترکيب کريستين ساواني، دراگان تراويکا، سالواتوره روسيني، امانوئل بيرارلي، ايوان زايتسف، توماس برتا و سيمونه پارودي کار را شروع کرد.

زايتسف، پشت خط‌ زن مطرح و خطرناک لاجوردي‌پوشان هم در اين مسابقه از ابتدا حضور داشت تا بلکه ايتاليايي‌ها بتوانند انتقام بازي نخست را بگيرند. ايتاليايي‌ها در برنامه‌هاي خود سرويس‌ها را به دست رحمان داودي مي‌زدند تا در حمله وي را از کار بيندازند. شاگردان براتو تا امتياز 8 سه بار سرويس را از دست دادند و در مقابل شاگردان ولاسکو به خوبي از سرويس‌ها استفاده کردند.

اعتراض به تصميمات داوري در هر دو تيم از همان ابتداي کار شروع شد، اما به هر حال ايتاليايي‌ها توانستند نتيجه بازي را 8 بر 7 کنند و تيم ها به وقت استراحت فني اول بروند.

پاس‌هاي خوب سعيد معروف و استفاده از حرت پايپ موجب شده بود تا دفاع هاي بلند قامت ايتاليا جا بمانند و مهاجمان ايران کار سختي براي امتيازگيري نداشته باشند. در ادامه بازي دفاع خوب پرودي موجب شد تا ايتاليا 2 امتياز از ايران پيش بيفتد و پس از آن هم شاگردان براتو امتيازي کسب کردند و نتيحه بازي 14 بر 11 به سود سفيدپوشان ايتاليا شد؛ اعتراض به داوري در هر امتياز از نکات عجيب اين مسابقه بود. ايتاليايي‌ها با لطف داور مسابقه توانستند امتيازهاي خود را به 16 برسانند و تيم‌ها را وقت استراحت فني دوم ببرند.

در امتياز 17 بر 14 به سود ايتاليا بود که عادل غلامي جايگزين آرمين تشکري جوان شد؛ سرويس‌هاي خوب ايران تراويکا، پاسور ايتاليا را مجبور مي‌کرد که از پاس‌هاي بلند استفاده کند و کار براي مدافعان ايران راحت‌تر شود. از زماني که غلامي وارد ميدان شد شرايط تغيير کرد و ايران توانست نتيجه بازي 19 بر 18 به سود ايران شد. زماني که بازي 21 بر 19 به سود ايتاليا شد ولاسکو درخواست وقت استراحت کرد.

ساواني براي دومين بار سرويس را به دست داودي زد تا نتيجه بازي 22 بر 19 شود. دفاع خوب مباشري و موسوي و پس از آن سرويس جهشي موجي عادل غلامي نتيجه بازي را 22 بر 22 کرد تا بازهم هر دو تيم تحت فشار قرار بگيرند و در همين زمان بود که براتو درخواست وقت استراحت کرد، چراکه اصلا دوست ندارد تيمش اين گيم را واگذار کند. پس از اين وقت استراحت ايتاليايي‌ها بودند که بهتر بازي کردند و موفق شدند 25 بر 22 به سود خود رقم بزنند.

 * گيم دوم؛ 25 بر 20 به سود ايتاليا

گيم با سرويس زايتسف آغاز شد، اما به هر حال امتياز نخست را ايران کسب کرد. تيم ايران در اين گيم شرايط بهتري داشت و پا به پاي ايتاليايي‌ها پيش رفت، اما شاگردان ولاسکو بودند که توانستند نتيجه را 8 بر 6 کنند و تيم‌ها را به وقت استراحت فني اول بفرستند. در امتياز 10 بر 7 بود که ولاسکو، حمزه زريني را وارد ميدان کرد تا جايگزين عليرضا مباشري شود.

سفيدپوشان ايتاليا در اين مسابقه با زيرکي توپ‌ها را به دست دفاع مي‌زدند، اما در مقابل هم زريني از زماني که وارد مسابقه شد توانست ضريب اطمينان در دريافت و حمله را افزايش دهد. سرويس‌هاي خوب پرودي نتيجه بازي را 12 بر 12 کرد؛ امتيازهايي که به صورت مستقيم از سرويس به دست آمد.

آرش کمالوندي که يک سال و نيم از ميدان واليبال دور بود در اين مواقع حساس وارد ميدان شد تا بجاي رحمان داودي بازي کند؛ به نظر مي‌رسيد که شاگردان ولاسکو پس از عقب افتادن از حريف نااميد شده بودند. سرويس‌هاي خوب موسوي که به نظر مي‌رسيد کمي عصبي هم شده است موجب شد تا دريافت ايتاليا را مشکل روبرو شود و نتيجه بازي 16 بر 15 به سود شاگردان ولاسکو شد. بازهم در لحظات حساس پاياني اين سفيدپوشان ايتاليا بودند که از تجربه خود استفاده کردند و نتيجه را 19 بر 17 کردند تا ولاسکو درخواست وقت استراحت فني کند. امتيازهاي مستقيمي که سفيدپوشان ايتاليا از زدن سرويس مي‌گرفتند کار را براي ايران سخت مي‌کرد. در لحظات حساس و در امتيازهاي پايان تراويکا توانست 2 ايتاليا را 23 بر 19 پيش بيندازد و تيم ايران را از نظر روحي در شرايط سختي قرار دهد؛ اين گيم با از دست دادن سرويس توسط شهرام محمودي با نتيجه 25 بر 20 به سود شاگردان براتو خاتمه پيدا کرد.

* گيم سوم، 25 بر 20 به سود ايران

تيم ايران بازهم گيم سوم را بهتر از حريف آغاز کرد و توانست با بازي خوب محمودي نتيجه بازي را 3 بر يک کند. سرويس هاي خوب شهرام محمودي در اين گيم و همچنين موسوي موجب شد تا تيم ايران به نتيجه 8 بر 7 برسد و تيم ها به وقت استراحت فني اول بروند. ايتاليايي‌ها در اين گيم تصميم داشتند کار را تمام کنند و اجازه خودنمايي به ايران را ندهند. سرويس‌هاي بي‌نقص محمد موسوي و رسيدن بازي به نتيجه 10 بر 7، براتو درخواست وقت استراحت کرد. سرويس خوب مباشري نتيجه بازي را 14 بر 10 کرد، اما بلافاصله زايتسف از منطقه دو توانست نتيجه بازي 14 بر 11 کند. ايراني‌ها توانستند اختلاف خوبي با حريف ايجاد کنند و نتيجه بازي 16 بر 11 به سود شاگردان ولاسکو شد و تيم‌ها به وقت استراحت فني دوم رفتند. زايتسف که به نظر مي‌رسيد به خوبي توسط کادر فني ايران آناليز شده بود پس از، از دست دادن چند توپ تعويض شد و وتوري جايگزين وي شد. ساواني، بازيکن شماره 11 ايتاليا اختلاف را کم کرد و ولاسکو مجبور شد تا درخواست وقت استراحت کند. زماني که بازي 22 بر 18 به سود ايران شد بازهم براتو تصميم گرفت درخواست وقت استراحت کند تا شايد کمي شرايط تغيير کند. عادل غلامي در توپ‌هاي بلند شرايط خوبي داشت و مدافعان ايران هم کاري کردند که زايتسف از زمين مسابقه بيرون رفت. داور اهل اسلواکي امتياز 19 را در يک کش و قوس فراوان به ايتاليا داد تا نتيجه بازي 24 بر 19 به سود ايران شد، اما لطف‌هاي داور هم تاثيري در پيروزي ايران در اين گيم نداشت، چراکه اين گيم با نتيجه 25 بر 20 به سود شاگردان ولاسکو خاتمه پيدا کرد.

* گيم چهارم، 25 بر 18به سود ايران

گيم چهارم را ايران با ترکيب غلامي، معروف، محمودي، موسوي، زريني، داودي آغاز کرد. در حالي که حدود 150 تماشاگر ايراني در سالن حضور داشتند و ايران را حمايت مي‌کردند، شاگردان ولاسکو هم عملکرد خوبي از خود نشان دادند تا اينکه نتيجه بازي 5 بر 4 به سود ايران شد. در ادامه رحمان داودي توانست نتيجه بازي را 8 بر 6 به سود ايران کرد و تيم‌ها به وقت استراحت فني اول رفتند؛ در اين گيم سفيدپوشان ايتاليا چندين بار سرويس‌ها را از دست دادند. زماني که بازي 10 بر 7 به سود ايران شد، بازهم براتو درخواست وقت استراحت فني کرد تا مانع امتيازگيري ايراني‌ها شود؛ البته نبايد از بازي خوب شهرام محمودي هم غافل شد که از زمان حضورش بسيار موثر بازي کرد. اختلاف امتياز ايران و با سفيدپوشان ايتاليا به 5 رسيد و شاگردان ولاسکو شرايط خوبي را پشت‌سر مي‌گذاشتند. بازگشت به بازي توسط شاگردان ولاسکو نکته مهمي بود که در اين مسابقه شاهد آن بوديم. با هنرنمايي تيم ايران و درخشش ستاره‌هاي ايراني نتيجه بازي 16 بر 10 به سود شاگردان ولاسکو رقم خورد تا تيم ها به وقت استراحت فني دوم بروند. به نظر مي‌رسيد که سفيدپوشان ايتاليا کم کم خود را براي ديدار در گيم پنجم آماده مي‌کردند. غلامي و محمودي از زماني که وارد ميدان شدند بسيار خوب بازي کردند و نقش به سزايي در موفقيت ايران داشتند. کسب امتياز بيستم براي ايران که پس از کش و قوس‌هاي فراوان به دست آمد موجب شد تا ولاسکو هم به صورت خاصي به خوشحالي بپردازد؛ نتيجه 20 بر 15 موجب شد تا براتو درخواست وقت استراخت کند. پس از وقت استراحت بازهم محمودي بود که براي ايران امتيازآوري مي‌کرد و نتيجه بازي را 22 بر 15 کرد.

امتياز 23 را مهدوي براي ايران کسب کرد تا در اولين اقدامش پس از حضور در ميدان بتواند مهاجم ايتاليا را سد کند. بازي در اين گيم با حساب 25 بر 18 به شود ستاره‌هاي ايراني خاتمه پيدا کرد تا بازي به گيم پنجم کشيده شود.

* گيم پنجم؛ 15 بر 13 به سود ايتاليا

داودي در اين گيم بازي را آغاز کرد. زايتسف در اين مسابقه که بيش از دو ساعت به طول انجاميد براي انتقام گيري وارد ميدان شده بود، اما بازهم اين ايران بود که با حساب 3 بر يک از حريف پيش افتاد. ايتاليايي‌ها که شب تلخي را سپري مي‌کردند، با نتيجه 4 بر 2 از ايران عقب افتاده بودند.

سيمونه پرودي همچنان با سرويس‌هاي موجي خود دريافت‌کننده‌هاي ايران را دچار مشکل مي‌کرد و حمله ناقص زريني نتيجه بازي را 4 بر 4 کرد تا ولاسکو درخواست وقت استراحت کند.

در ادامه بازي پاياپايي پيش رفت و نتيجه مسابقه 6 بر 6 شد و ولاسکو در اين امتياز مباشري را جايگزين زريني کرد. پس از آن هم دفاع خوب موسوي امتياز 7 را براي ايران به ارمغان آورد. امتياز هشتم براي ايران از خراب کردن سرويس توسط زايتسف به دست آمد تا تيم‌ها جاي خود را تغيير دهند. مرد شماره يک تيم ايران در اين بازي واقعا يک ستاره بود و در زمين مي‌درخشيد و پس از ان هم معروف با يک سرويس خود نتيجه بازي را 11 بر 8 به سود شاگردان ولاسکو کرد تا ايران در آستانه پيروزي در گيم پنجم و مجموع مسابقه قرار بگيرد. ايتاليايي‌ها اميدهاي خود را از دست ندادند و نتيجه بازي 12 بر 12 شد و ولاسکو غفور را به ميدان بازگرداند. اين گيم در پايان با حساب 15 بر 13 به سود ايتاليا خاتمه پيدا کرد تا تيم ايران در مجموع 3 بر 2 بازنده اعلام شد.

* ايران 4 - ايتاليا 2

تيم ايران از مجموع دو مسابقه برابر ايتاليا 4 امتياز کسب کرد و تنها 2 امتياز را به ميزبان قدرتمند خود داد.

پس از بازي نخست که با برتري 3 بر يک ايران خاتمه پيدا کرد، تعداد زيادي از کاربران اينترنت به صفحه شخصي زايتسف رفتند و صفحه وي را مورد حمله اينترنتي قرار دادند.

مائورو براتو، سرمربي ايتاليا پيش از بازي نخست اعلام کرده بود که شاگرد ولاسکو است و سرمربي ايران استادش بوده؛ با اين شرايط و پس از شکست براتو از ولاسکو در بازي نخست حالا بايد گفت که جدال استاد و شاگرد در بازي دوم به سود براتوي شاگرد رقم خورد.

تيم ايران پيش از بازي نخست برابر ايتاليا مقابل روسيه و صربستان قرار گرفته بود که حاصل 4 بازي برابر اين دو تيم تنها کسب 3 امتياز بود؛ لاجوردي ‌پوشان ايتاليا هم پيش از اين برابر تيم‌هاي آلمان، کوبا و روسيه قرار گرفته بودند که حاصل 6 بازي برابر اين تيم‌ها کسب 15 امتياز بود؛ پس از بازي نخست برابر ايتاليا که با برتري شاگردان ولاسکو خاتمه پيدا کرد جمع امتيازهاي ايران به 6 رسيد و ايتاليايي‌ها 15 امتيازي باقي‌ماندند. پيش از آغاز مسابقه ايران و ايتاليا و با توجه به نتايج هفته پنجم روسيه صدر جدول را از ايتاليا پس گرفته بود.

بازي بعدي ايران شنبه، 15تير ساعت 5:10 بامداد در شهر هاوانا و در ورزشگاه سيدواد دپورتيوا به انجام خواهد رسيد.

 

تيم فوتبال برزيل با برتري پرگل در فينال جام کنفدراسيون‌ها مقابل اسپانيا قهرمان شد.


برزيل و اسپانيا فينال جام کنفدراسيون‌ها را ساعت 2:30 بامداد دوشنبه به وقت ايران در ورزشگاه ماراکاناي شهر ريودوژانيرو آغاز کردند که اين ديدار با برتري سه بر صفر شاگردان اسکولاري به پايان رسيد. فرد در دقيقه 2 با تيزهوشي دروازه ايکر کاسياس را گشود و نيمار هم در دقيقه 44 گلزني کرد تا هر دو بازيکن چهارمين گل خود را در اين مسابقات به ثمر برسانند و نيمه‌اول با برتري سلسائو به پايان برسد. در يکي از صحنه‌هاي جالب نيمه اول در شرايطي که ضربه تياگو در آستانه ورود به دروازه برزيل بود داويد لوئيس با تکلي ديدني و فوق العاده توپ را از روي خط دروازه به کرنر فرستاد تا يک گل را براي تيمش بخرد. در نيمه دوم بازهم برزيل بازي را بهتر آغاز کرد و اين فرد بود که روي حرکت بدون توپ نيمار در دقيقه 47 براي بار سوم دروازه اسپانيا را گشود. پس از اين گل ماتادورها بر روي دروازه برزيل فشار وارد کردند تا توانستند يک ضربه پنالتي بدست آورند که سرخيو راموس اين موقعيت را هدر داد و توپ را به بيرون زد. شاگردان دل بوسکه به تلاش خود براي بازکردن دروازه برزيل بازهم ادامه دادند، اما موفق به گلزني نشدند. در يکي از موقعيت‌هاي بازي و در يک ضد حمله تند و تيز نيمار قبل از ورود به محوطه جريمه اسپانيا توسط پيکه سرنگون شد که خطاي مدافع اسپانيا با کارت قرمز داور هلندي همراه شد و اسپانيا از دقيقه 68 بازي را 10 نفره ادامه داد. در ادامه دو تيم موقعيت‌هايي را بر روي دروازه يکديگر ايجاد کردند که ثمري نداشت و بازيکنان برزيل با نتيجه‌ قاطع سه بر صفر به سلطه ماتادورها و شکست ناپذيري آن‌ها در فوتبال جهان پايان دادند.

 

سازمان ليگ آزادگان زمان شروع، تاريخ نقل و انتقالات و پايان مسابقات ليگ‌هاي مختلف باشگاه‌هاي کشور را اعلام کرد.


 

به گزارش سايت فدراسيون فوتبال، سازمان ليگ آزادگان زمان شروع، تاريخ نقل و انتقالات و پايان مسابقات قهرماني فوتبال باشگاه‌هاي کشور شامل ليگ هاي دسته اول، دوم، سوم، جام حذفي و رده‌هاي سني پايه کشور فصل 93-92 را به شرح زير اعلام کرد:

ليگ دسته اول:

شروع مسابقات : دهه سوم شهريور 92

تاريخ نقل و انتقالات نيم فصل: اواخر دي ماه تا اوايل بهمن ماه 92 

پايان مسابقات اواخر ارديبهشت ماه 93

ليگ دسته دوم:

شروع مسابقات : دهه سوم شهريور 92

تاريخ نقل و انتقالات نيم فصل: اواخر دي ماه تا اوايل بهمن ماه 92 

پايان مسابقات اواخر ارديبهشت ماه 93

ليگ دسته سوم:

شروع مسابقات : مرحله اول: دهه دوم شهريور 92، مرحله دوم: دهه سوم آبان 92 

تاريخ نقل و انتقالات نيم فصل: اوايل بهمن - پايان مسابقات اواخر ارديبهشت ماه 93

جام حذفي با حضور تيم‌هاي قهرمان حذفي استان‌ها و تيم‌هاي شرکت کننده در ليگ‌هاي دسته اول، دوم و ليگ برتر

شروع مسابقات: دهه دوم شهريور ماه 92

ليگ هاي رده هاي سني:

شروع مسابقات: دهه دوم شهريور ماه
یک شنبه 9 تير 1392برچسب:, :: 16:6 ::  نويسنده : سینا سکوتی

 

سرانجام فينالي نفس‌گير که از مدت‌ها پيش انتظار آن مي‌رفت يکشنبه‌شب در ريودوژانيرو بين برزيل قهرمان پنج دوره جام‌جهاني و اسپانيا مدافع عنوان قهرماني جهان برگزار خواهد شد.


 

تيم ملي برزيل در آستانه اين فينال حساس برابر اسپانيا مدافع عنوان قهرماني جهان هيچ نگراني از بابت مصدوميت بازيکنانش ندارد و احتمالا با همان ترکيبي که در مرحله نيمه نهايي برابر اروگوئه راهي ميدان شد برابر اسپانيا قرار خواهد گرفت.

به گزارش گل ، لوئيس فيليپه اسکولاري سرمربي سلسائو در سه بازي اخيرش تقريبا از ترکيبي مشابه استفاده کرده و به نظر نمي‌رسد تغيير خاصي براي اين بازي در ترکيب اصلي برزيل انجام شود هر چند که هالک به دليل مصدوميت جزئي که دارد احتمالا تحت درمان قرار مي گيرد.

در عين حال اسپانيا نيز نگراني در رابطه با شرايط مصدوميت يا محروميت بازيکنانش براي اين بازي نخواهد داشت و مي تواند با تيمي کامل و قدرتمند به ديدار برزيل برود.

سسک فابرگاس هافبک ملي پوش باشگاه بارسلونا و روبرتو سولدادو از بند مصدوميت رهايي پيدا کرده اند و مي توانند پس از اينکه پيروزي برابر ايتاليا در ضربات پنالتي را از دست دادند به ترکيب بازگردند.

قضاوت ديدار فينال را بيورن کويپرز داور هلندي بر عهده خواهد داشت.

همچنين ديدار رده بندي ميان تيم هاي ايتاليا و اروگوئه را جمال حيمودي از الجزاير سوت خواهد زد.

نکاتي جالب در مورد اين پيکار :

برزيل با کسب پنج پيروزي در 10 بازي اخيرش هنوز شکست نخورده و آنها در هيچ رقابتي در خانه از سال 1975 به بعد شکست نخورده اند.

قهرمان پنج دوره جام جهاني از هشت مصاف اخيرش با اسپانيا 4 بار پيروز ميدان بوده ( 4 برد ، دو تساوي و دو شکست ) اما دو تيم هرگز از سال 1999 برابر هم قرار نگرفتند.

برزيل بزرگترين شکست اسپانيا را در جام جهاني 1950 رقم زد جايي که آنها پيش از باخت به اروگوئه در فينال با حساب 1-6 برابر اسپانيا به پيروزي رسيده بودند.

پنج بازيکن حال حاضر تيم ملي برزيل که در جام کنفدراسون ها حضور دارند در باشگاه هاي اسپانيايي توپ مي زنند.

اسپانيا رکورد 29 بازي بدون باخت را در بازي هاي رقابتي دارد آماري که از سال 2010 در جام جهاني شکل گرفته ( 24 برد و پنج تساوي ).

آخرين پيروزي لاروخا برابر برزيل به مرحله نخست از جام جهاني 1934 بازمي گردد.

اسپانيا در مجموع رقابت ها در شش بازي اخيرش برابر نماينده هاي آمريکاي جنوبي پيروزي شده ( از جمله ديدارهاي دوستانه ).آخرين باري که يک تيم از آمريکاي لاتين موفق به شکست اسپانيا شد آرژانتين بود که به يک ديدار دوستانه در ماه سپتامبر 2010 بازمي گردد.

فرناندو تورس پنج گل در سه بازي اخيرش براي اسپانيا به ثمر رسانده است.
یک شنبه 9 تير 1392برچسب:, :: 12:49 ::  نويسنده : سینا سکوتی

 

نامزدهاي دريافت توپ طلا براي رقابت‌هاي جام کنفدراسيون‌هاي برزيل معرفي شدند.


 

آندرس اينيستا و سرخيو راموس دو بازيکن اسپانيايي هستند که در فهرست نامزدهاي دريافت توپ طلاي جام کنفدراسيون‌ها قرار دارند.

به گزارش فارس، ديگر بازيکنان حاضر در ميان 6 نامزد توپ طلا عبارت هستند از: نيمار برزيلي و پائولينيو، آندره پيرلو ايتاليايي و لوئيس سوارز اروگوئه‌اي که تاکنون سه گل در رقابت‌هاي امسال به ثمر رسانده است که يکي از آنها تنها گلي بوده که اسپانيا تا اين لحظه دريافت کرده است. فرناندو تورس که پنج گل به ثمر رسانده در اين فهرست قرار ندارد.

برنده توپ طلا توسط خبرنگاران معتبر رقابت‌هاي جام کنفدراسيون‌ها که پس از فينال رأي خود را خواهند داد، انتخاب خواهد شد.

 

هر دو تيم در حالي يکشنبه‌شب به مصاف هم مي‌روند که با شکست برابر حريفان خود از رسيدن به فينال جام کنفدراسيون‌ها بازمانده‌اند.


 

پس از شکست برابر اسپانيا و برزيل حالا دو تيم اروگوئه و ايتاليا به دنبال آن هستند تا با يک پيروزي ضمن کسب مقام سومي به کارشان در جام کنفدراسيون هاي 2013 پايان دهند.

به گزارش گل ، نماينده آمريکاي جنوبي با ضربه سر دير هنگام پائولينو بازيکن برزيل متحمل شکست شد در حالي که ايتاليا پس از 120 دقيقه نفس گير در ضربات پنالتي با حساب 6-7 برابر اسپانيا از دور اين رقابت ها کنار رفت.

دو تيم در شرايطي يکشنبه شب برابر هم قرار مي گيرند که به هدفي که در اين رقابت ها داشتند نرسيدند اما انتظار مي رود تا طرفين با تمام قوا برابر هم صف آرايي کنند. اروگوئه مي تواند با وجود فورلان ،سوارز و کاواني از خط حمله با ارزش خود که به نوعي نقطه قوت اين تيم محسوب مي شود حساب باز کند.

چزاره پراندلي سرمربي تيم ملي ايتاليا در آستانه اين بازي نگراني هايي در رابطه با شرايط مصدوميت بازيکنانش دارد.آلبرتو جيلاردينيو برابر اسپانيا مصدوم شد بنابراين به احتمال فراوان استفان الشعراوي ستاره 20 ساله اين روزهاي ميلان جاي خالي او را در خط حمله پر خواهد کرد پس از آنکه در چند بازي گذشته نيمکت نشين بوده.

در عين حال اين سرمربي سابق باشگاه فيورنتينا همچنين تاييد کرد که آندرا پيرلو و بارزاگلي در کنار بالوتلي و آباته قطعا به دليل مصدوميت به اين بازي نمي رسند.

نکاتي جالب در مورد مصاف اين دو تيم :

دو سال از آخرين باري که دو تيم به مصاف هم رفتند مي گذرد جايي که اروگوئه موفق شد در نوامبر 2011 با تک گل پيروزي بخش سباستين فرناندس از سد ايتاليا عبور کند.

در هشت مصافي که دو تيم در عرصه ملي به ديدار هم رفتند سهم اروگوئه سه و ايتاليا دو پيروزي بوده در حالي که دو بازي نيز با نتيجه تساوي به پايان رسيده.

هشت بازيکن اسکار تاباراس سرمربي تيم ملي اروگوئه در باشگاه هاي ايتاليايي توپ مي زنند.

شايد باشگاه هاي بزرگي به دنبال جذب ادينسون کاواني باشند اما او با تيم ملي اروگوئه رکورد چندان خوبي نداشته چرا که تنها 6 گل در 28 بازي اخيرش براي اروگوئه زده.

آتزوري در ضربات پنالي با نتيجه 6-7 از رسيدن به فينال اين رقابت ها بازماند اما آنها نخستين تيمي هستند که در 16 مصاف شان برابر اسپانيا موفق به کلين شيت شده اند.

در هشت مصافي که دو تيم در عرصه ملي به ديدار هم رفتند سهم اروگوئه سه و ايتاليا دو پيروزي بوده در حالي که دو بازي نيز با نتيجه تساوي به پايان رسيده.

 

تيم ملي بسکتبال جوانان ايران در دومين ديدارش از رقابت‌هاي جام جهاني برابر ليتواني مدافع عنوان قهرماني تن به شکست سنگيني داد و حالا براي صعود به مرحله بعد بايد برابر ميزبان رقابت‌ها به پيروزي برسد.


 

 تيم ملي بسکتبال جوانان ايران در دومين ديدارش از رقابت‌هاي جام جهاني برابر ليتواني مدافع عنوان قهرماني تن به شکست سنگيني داد و حالا براي صعود به مرحله بعد بايد برابر ميزبان رقابت‌ها به پيروزي برسد.

به گزارش ايسنا، تيم ملي بسکتبال جوانان ايران در دومين ديدار خود از رقابت‌هاي جام جهاني به مصاف ليتواني مدافع عنوان قهرماني رفت و در حالي که نمايش قابل قبولي داشت با امتياز 81 بر 40 نتيجه را واگذار کرد. شاگردان مهران حاتمي که در روز نخست آرژانتين را از پيش رو برداشته بودند در سومين مسابقه خود امشب به مصاف جمهوري چک ميزبان رقابت‌ها مي‌روند و بايد براي صعود به مرحله دوم با تيم ميزباني که برابر آرژانتين و ليتواني مغلوب شده است صف آرايي کنند.

سجاد مشايخي، بهنام يخچالي، وحيد دليرزهان، صالح فروتن و محمد يوسف‌وند ترکيب اصلي ايران بودند. ليتواني در همان ابتدا توپ و ميدان را در اختيار گرفت و از حريف خود پيش افتاد. پنج دقيقه از مسابقه گذشته بود که ايران 9 بر 2 از حريف قدرتمند خود عقب افتاد. ليتواني تيم برتر ميدان بود و با استفاده از قدرت زير سبد حمله‌هاي ايران را کنترل مي‌کرد. کادرفني تيم ملي ايران براي تقويت ريباند و استفاده از موقعيت‌هاي زير سبد حسين رحمتي و سعيد باقري دو بازيکن بلند قامت را به ميدان فرستاد.

بازي با نتيجه 14 بر 8 به سود مدافع عنوان قهرماني بود. ليتواني با استفاده از برتري فيزيکي و فني خود ايران را تسليم کارهاي خود کرده بود و در نهايت کوارتر نخست را با نتيجه 23 بر 10 به سود خود به پايان رساند.

جوانان ايران کوارتر دوم را با امتيازهاي سجاد مشايخي آغاز کرد اما اين ليتواني بود که صاحب توپ و ميدان شد. دفاع خوب نائب قهرمان اروپا مهره‌هاي کليدي ايران را مهار کرده بود و اجازه خودنمايي به آنها نمي‌داد. درحالي که ليتواني با استفاده از تمامي موقعيت‌هايش امتيازآوري مي‌کرد اجازه نمي‌داد تا ملي پوشان ايران کاري از پيش ببرند. برتري ليتواني به طور کامل به ايران تحميل شده بود و فاصله امتيازي بيشتر و بيشتر مي‌شد تا جايي که بالاخره مدافع عنوان قهرماني با نتيجه 20 بر 6 در کوارتر دوم ايران را مغلوب کرد و در نيمه نخست 43 بر 16 به پيروزي رسيد.

ملي پوشان بسکتبال در حالي خود را براي نيمه دوم آماده مي‌کردند که مي‌دانستند با توجه به شکست جمهوري چک برابر آرژانتين بايد اختلاف امتيازي را کاهش دهند تا در مسابقه سوم به مشکل بر نخورند.

نيمه دوم بازي نيز با برتري نائب قهرمان اروپا آغاز شد. ليتواني در هر منطقه زمين تيم برتر ميدان بود و بازيکنانش به سادگي امتيازآوري مي‌کردند. مدافع عنوان قهرماني از هر فرصتش استفاده مي‌کرد و فاصله امتيازي را افزايش مي‌داد. دفاع قدرتمند ليتواني به يک سد مستحکم تبديل شده بود و ملي پوشان ايران نمي‌توانستند از آن عبور کنند و در نهايت کوارتر سوم را 21 بر 9 واگذار کردند.

کوارتر پاياني بازي نيز با قدرتنمايي ليتواني آغاز شد. ايران 67 بر 27 از حريفش عقب بود و نمي‌توانست برابر سيستم‌هاي حريف کاري از پيش ببرد. کادرفني تيم ملي نيز سعي مي‌کرد در اين دقايق از تمامي نفراتش استفاده کند تا هم مهره‌هاي اصلي استراحتي داشته باشند و هم ديگر ملي پوشان زمان بازي بدست بياورند. امتياز هاي دو تيم در اين کوارتر نزديک بود اما بازهم ليتواني از ايران پيشي مي گرفت و در نهايت 17 بر 15 کوارتر چهارم را به سود خود به پايان رساند و درنهايت ايران را 81 بر 40 شکست دادند.

تيم ملي بسکتبال ايران امشب در سومين مسابقه خود به مصاف جمهوري چک خواهد رفت و براي صعود به مرحله دوم بايد حريفش را شکست دهد در غير اين صورت ميانگين گل تيم صعود کننده را معرفي خواهد کرد.
شنبه 8 تير 1392برچسب:, :: 15:50 ::  نويسنده : سینا سکوتی

 

تيم ملي واليبال ايران با پيروزي 3بر يک مقابل ايتاليا شگفتي ساز شد.


 

 تيم ملي واليبال ايران در هفته پنجم رقابت‌هاي ليگ جهاني به مصاف ايتاليا رفت و پس از آنکه توانست در ست نخست بانتيجه 25 بر 23 شب آبي پوشان ايتاليا را خراب کند در ست دوم نيز موفق شد با امتياز 25بر22 قدرت خود را به حريف ديکته کند.

به گزارش ايسنا، ايتاليايي‌ها پيش از اين مسابقه با 15 امتياز در صدر جدول گروهB قرار داشتند. شاگردان "بروتو" اصلا نمي‌خواستند تا در خانه به تيم تازه وارد ايران امتياز بدهند. در مقابل تيم ملي واليبال ايران در حالي به مصاف حريف خود مي‌رفت که تشديد آسيب ديدگي فرهاد قائمي دست ولاسکو را در آرايش ترکيب تيم بسته بود.

سعيد معروف، پاسور و کاپيتان تيم ملي واليبال ايران دو ساعت پيش از آغاز مسابقه ايران و ايتاليا از ناحيه گردن دچار اسپاسم شده بود و با تلاش پزشک تيم سيامک افروزي مصدوميت وي تا 70 درصد بهبود پيدا کرد تا به اين بازي برسد.

تيم ملي واليبال ايران با پيراهن سفيد برابر آبي پوشان ايتاليا به ميدان رفت.

تيم ملي ايران با ترکيب غفور، موسوي، زريني، داودي، تشکري و عليرضا مباشري و فرهاد ظريف به ميدان رفت.

ايتاليا هم بازي را با ترکيب برتا، پارودي، وتوري، ساواني ، تراويکا ، بيرارلي و روسيني آغاز کرد.

*ست نخست: 25 بر23 ايران

تيم ملي واليبال ايران ست نخست اين بازي را مقتدرانه آغاز کرد. بازي خوب موسوي آبشارها و دفاع بي نظير روي تور او کاملا سرعتي‌هاي ايتاليا را تحت تاثير قرار داده بود.

سعيد معروف با وجود آسيب ديدگي مثل هميشه خوب پاس مي‌داد. هر چه امير غفور خوب سرويس مي‌زد بازيکنان ايتاليا هم خوب دريافت مي‌کردند. ملي پوشان ايران خيلي زود 3 امتياز از ايتاليا در خانه‌اش جلو افتادند. با وجود اينکه تيم ملي ايران کيلومتر‌ها دور‌تر از وطن خود بازي مي‌کرد حضور پر تعداد هواداران ايراني حال و هواي خاصي را به سالن داده بود.

ساواني هر چه در توان داشت در آبشارهايش مي‌گذاشت.

امير غفور حتي روي برد تبليغاتي هم توپ را بر مي‌گرداند تا برتري ايران همچنان ادامه داشته باشد. جاي خالي معروف که کُري خواني زيادي با تراويکا همتاي ايتاليايي خود داشت نيز در نوع خود جالب توجه بود.

صداي تماشاگران ايراني که يک دو سه مي‌گفتند و تيم ملي را تشويق مي‌کردند کاملا فضاي سالن را پر کرده بود. ايران با دو اختلاف امتياز وقت استراحت فني دوم را نيز به سود خود تمام مي‌کرد. ولاسکو مربي سابق واليبال ايتاليا بار ديگر اقتدار خود را به رخ ايتاليايي‌ها کشيد. کاملا مشخص بود که ارسال سرويس‌هاي ريسکي و ويران کننده در دستور کار ملي پوشان ايران قرار داشت. بازيکنان نامدار ايتاليا که اصلا نمي‌خواستند در خانه به ايران امتياز دهند سرانجام کار را به تساوي کشاندند. بعد از امتياز 16 بازي براي هر دو تيم پاياپاي پيش مي‌رفت. غفور از پشت خط کاملا دريافت کننده‌هاي حريف را آزار مي‌داد. رحمان داوودي خيلي خوب در پست دريافت کننده نقش آفريني مي‌کرد. جاي خالي زاتسيف در تيم ايتاليا کاملا مشهود بود. او به دليل مصدوميت پس از بازي با روسيه در اين مسابقه حاضر نشد. هيچ يک از دو تيم سر تسليم شدن نداشتند. سرانجام ملي پوشان ايران موفق شدند ست نخست را با دو اختلاف به سود خود تمام کنند.

لوکا وروتي با 7 امتياز و موسوي با 4 امتياز بهترين‌هاي ست نخست بودند.

*ست دوم: 25بر 22 ايران

ملي‌پوشان ايران کاملا جنگنده ظاهر شده بودند. ايتاليايي‌ها در آغاز ست دوم همچنان مقهور توانايي بازيکنان ايران بودند. برتري تا امتياز 6 از آن ايران بود.

امير غفور که به روزهاي اوج خود نزديک شده بود به خوبي از پاس‌هاي طلايي کاپيتان معروف امتياز مي‌ساخت. رحمان داودي برگ برنده خوليو ولاسکو با سرويس‌هاي بي نظير خود بهترين دريافت کننده‌هاي جهان را مغلوب مي‌کرد. ايران با دو اختلاف امتياز ايتاليا را شکست داده بود. ايتاليايي‌ها تمرکز حملات خود را روي منطقه چهار گذاشته بودند. بازي سرعت بسيار بالايي داشت. سعيد معروف خيلي خوب بازيکنان را در زمين تهييج مي‌کرد. آرمين تشکري جوان جوياي نام ايران مثل چهار بازي قبلي موثر بود. ايتاليا همچنان در حسرت برتري در امتياز‌ها ايران را تعقيب مي‌کرد. حتي تراويکا و سرويس‌هاي خطرناکش هم نمي‌توانست دردي از اين تيم دوا کند. دريافت‌هاي تيم ملي ايران عالي بود. ايران برابر يکي از قدرت‌هاي مطلق واليبال جهان مقتدرانه کار مي‌کرد. بازيکنان ايران کاملا خود را باور داشتند. در چهره ولاسکو رضايت مشهود بود. پارودي که قدري عصبي شده بود سرويس‌اش را به تور زد. در مقابل محمد موسوي به زيبايي سرويس مي‌زد و امتياز مي‌گرفت. ايران کاملا به جريان بازي مسلط بود. پايپ‌هاي بي‌نظير معروف براي تشکري ايده آل بود و براي ايران همچنان امتياز مي‌آورد. ايتاليا چهار امتياز عقب افتاده بود. بروتو سرمربي نامدار ايتاليا که در برابر تدابير فني ولاسکو حرفي براي گفتن نداشت مجبور بود تا باز هم وقت استراحب بگيرد. سعيد معروف بازهم با توپ دوم دفاع سه نفره حريف را فريب مي‌داد. انصافا او از تراويکا همتاي مشهور خود خيلي بهتر بود. چند اشتباه فردي از بازيکنان ايران موجب شد تا ايتاليا در امتياز 16 کار را به تساوي بکشاند.

توپي که داودي از دست داد ايتاليا را جلو انداخت اما بلافاصله خود رحمان از پشت خط کار را جبران کرد. داودي سومين امتياز را هم از سرويس گرفت. او نخستين بازي خود را در ليگ جهاني تجربه مي‌کرد. ولاسکوي افسانه‌اي در کشورش ايتاليا پس از سال‌ها طعم پيروزي را مي‌چشيد. ايران باز هم برتري امتيازهاي خود را به عدد سه رساند. ايراني‌هاي زيادي براي تشويق تيم ملي به سالن رفته بودند. فرياد ايران ايران کاملا در سالن به گوش مي‌رسيد. ايران ست دوم اين بازي را هم با امتياز 25بر 22 به سود خود تمام کرد. اتفاقي که قبل از بازي براي بسياري غيرممکن به نظر مي‌رسيد.

ست سوم: 22 بر25 ايتاليا

ايتاليا در ست سوم چيزي براي از دست دادن نداشت. آن‌ها تا اينجاي کار حداقل يک امتياز از دست داده بودند و نمي خواستند در خاک خود مقابل ايران تسليم شوند. آن ها ديگر انتحاري بازي مي‌کردند. تراويکا تلاش مي‌کرد تا به هر شکل ممکن توپ‌هاي بلندي را براي مهاجمانش ارسال کند. سرمربي ايتاليا در ست سوم ايوان زايتسو يکي از بهترين هاي خود را به ميدان فرستاد. بازيکنان نامدار ايتاليا براي حفظ آبروي خود هم که شده هر چه در توان داشتند نشان دادند تا در ست سوم به برتري 4 امتيازي دست يابند. اما در مقابل بازي خوب غفور اجازه نمي داد اختلاف امتياز ها بيشتر شود. ولاسکو در کنار زمين جريان بازي را زير نظر داشت. زايتسو يکي از بهترين بازيکنان حال حاضر جهان جريان بازي را متحول کرده بود.محمودي در اين ست نيز به ميدان آمد خط حمله ايران تقويت شود. ساواني و پيرارلي هم به بازي برگشته بودند. اگر چه تيم ملي ايران هم بازي خوب و منطقي ارائه مي کرد اما ايتاليا همچنان با چهار امتياز از حريف پيش بود. علي مباشري حالا ديگر به عنوان دريافت کننده تمام عيار تيم ملي نمايش کم نقصي داشت. بازيکنان ايران که در ست سوم از حريف عقب افتاده بودند قدري در ضربه زدن عجله مي کردند. داور يک امتياز مشکوک به ايتاليا داد و اعتراض شديد بازيکنان ايران را موجب شد. حتي سيچلو مربي ايران هم نسبت به داور اعتراض داشت. ايتاليا در ست سوم از موجوديت واليبال خود برابر ايران دفاع مي کرد. آن‌ها ست سوم اين مسابقه را با امتياز 25بر 22 به سود خود تمام کردند.

ساواني با 12 امتياز بهترين بازيکن ست سوم اين مسابقه و تعويض طلايي سرمربي ايتاليا بود که با وجود مصدوميت نقش بسزايي در پيروزي تميش ايفا کرد.

ست چهارم: 32 بر30 ايران

ايران در ست سوم باز هم کار را با تسلط آغاز کرد و خيلي زود سه امتياز از حريف پيش افتاد. سرويس‌هاي خوب تشکري و دفاع منسجم روي تور ايران را پيش انداخته بود. موسوي در مصاف با زايتسو اسطوره ايتاليايي کار سختي داشت. تمام ملي پوشان ايران در اين بازي فراتر از حد انتظار کار مي‌کردند. اما کار در برابر بازيکنان نامدار و با تجربه ايتاليا آسان نبود. آن‌ها در امتياز ژنج سرانجام کار را به تساوي کشاندند. محمد موسوي باز هم امتياز سرويس گرفت. ايران همچنان از حريف خود پيش بود. شاگردان ولاسکو نمي خواستند کار به ست پنجم بکشد. حريف سر تسلي شدن نداشت. هر دو تيم پاياپاي پيش مي‌رفتند. ساواني همچنان پر انرژي کار مي‌کرد. هواداران تيم ملي ايران نيز در تمام طول اين مسابقه يکصدا ملي‌پوشان را تشويق مي‌کردند. علي مباشري روي دست دفاع ايتاليا خيلي خوب امتياز مي‌گرفت. موسوي در نبرد تن به تن با زاتيسو موفق تر بود. او ايران را دو امتياز از حريف پيش انداخت. ولاسکو خوشحال بود. واليبال جهان قدرت جديدي را مي‌شناخت. ايران مقابل دومين تيم پرافتخار تاريخ ليگ جهاني مقتدرانه کار مي‌کرد. وقت استراحت فني دوم هم به سود ايران تمام شد. تعداد پرچم هاي ايران در سالن بيشتر از ايتاليا بود. بازيکنان ايتاليا با چنگ و دندان در پي پيروزي در اين ست بودند. آن‌ها با تکيه بر سرويس‌هاي پر قدرت پيرارلي عملا سرعتي‌هاي ايران را از کار مي‌انداختند. پيش بيني نتيجه اين ست غير ممکن بود. هر دو تيم خوب کار مي کردند. ايتاليا در امتيازهاي پاياني پيش افتاده بود. موسوي با هنرنمايي خود و کمک گرفتن از پايش اختلاف امتياز را به عدد يک رساند. امير غفور پاس بلند معروف را به امتياز بدل کرد و در امتياز 23 کار به تساوي رسيد. بازي در امتيازهاي بالا ادامه داشت. بازي خوب معروف و داودي و غفور اجاه نمي داد ايتاليا پيروز شود. در مقابل زايتسو به تنهايي کار را مساوي پيش مي برد. 
شنبه 8 تير 1392برچسب:, :: 15:48 ::  نويسنده : سینا سکوتی

 

محمد رويانيان در سمت مديرعاملي باشگاه پرسپوليس ابقا شد.


 

پس از جلسه امروز صبح (شنبه) هيات مديره باشگاه پرسپوليس که در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، محمد رويانيان به عنوان مديرعامل باشگاه پرسپوليس باقي ماند.

به گزارش ايسنا،پس از قوت گرفتن احتمال جدايي محمد رويانيان از پرسپوليس و انتخاب جعفر کامبوزيا، برخي واکنش‌هاي منفي به تغيير و تحولات احتمالي صورت گرفت که با پيشنهاد محمد عباسي وزير ورزش و جوانان به هيات مديره پرسپوليس، سرانجام اين تغيير و تحول منتفي شد تا رويانيان در پرسپوليس بماند.

محمدجعفر کامبوزيا از اين پس به عنوان عضو جديد هيات مديره باشگاه پرسپوليس فعاليت مي‌کند و مديريت وي در اين باشگاه منتفي است.

در جلسه امروز علي پروين و محمود خوردبين- که از گزينه‌هاي حضور در هيات مديره پرسپوليس بودند، شرکت نداشتند. البته علي پروين به جلسه صبح امروز دعوت شده بود، اما محمود خوردبين حضورش در هيات مديره کاملا منتفي شد و دعوتي از او به عمل نيامده بود.

رويانيان که اعلام کرده بود در نشست هيات مديره شرکت نمي‌کند، پس از اين که متوجه شد خوردبين در نشست امروز حضور ندارد در جلسه حاضر شد.

رويانيان پس از حضور در جلسه هيات مديره به دليل اين که فرزندش آزمون کنکور داشت، نشست هيات مديره را ترک کرد تا ساير اعضا در غياب رويانيان درباره موضوعات مهم اين روزهاي پرسپوليس بحث کنند.

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

آرشيو وبلاگ

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ورزش و آدرس asina.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->


Up Page
abzar.temkade.com UpPer Tools-